تماس تلفنی اردوغان و ترامپ در حمایت از تروریسم

  • ۴ سال قبل

پس از حملات هوایی روسیه و حملات توپخانه‌ای سوریه علیه ارتش سوریه در میان تروریست‌های مسلح و تکفیری در ادلب در داخل خاک سوریه و کشته شدن بیش از سی نظامی ترکیه و زخمی شدن دهها نظامی، ترکیه یکبار دیگر سیاست دورویی خود را علنی ساخت. از طرفی، با هدف فشار بر اروپا جهت اعمال فشار بر روسیه مرز را به روی پناهندگان سوریه به سوی اروپا باز کرد و از طرفی نیز اردوغان تلاش کرد و بعد از بیست ساعت توانست وقت ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بگیرد. پس از آن که روسیه اعلام کرد ترکیه علنا با تروریست‌ها همکاری می‌نماید و سوریه حق دارد تروریست‌های مسلح را هدف قرار دهد، اردوغان این بار با دونالد ترامپ تماس گرفت و در مورد ادلب گفتگو نمود.

طبق بیانیه کاخ سفید هر دو طرف بر ضرورت خروج نیروهای سوریه از ادلب، یعنی از خاک خود سوریه، تاکید کردند و خواهان توقف حملات سوریه و روسیه علیه تروریست‌ها شدند!

رجب طیب اردوغان و آمریکا با این رویکرد دوگانه و دورویی کردهای سوریه را آواره کرده‌اند، ترکیه چندین شهر و صدها روستای  کرد را اشغال کرده است. ترکیه پس از اشغال، کردها را به زور اخراج کرده و تروریست‌های مورد حمایت خود از آسیای میانه و آفریقا را در آنجا مستقر نموده است.

نکته جالب این که نیروی سوریه دموکراتیک که مدعی دفاع از کردها و تمامیت ارضی سوریه است اعلام کرده قصد کمک به ارتش سوریه را ندارد و مقامات آمریکا اعلام کردند به نیروی سورریه دموکراتیک هشدار دادیم اگر به ارتش سوریه کمک کند در این صورت از آنان در برابر حملات ترکیه محافظت نخواهیم کرد. این وابستگی به آمریکا مورد انتقاد کردهاست چون سابقه آمریکا در دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به عفرین، ایجاد منطقه امن، حمله به گرسپی و سرکانیه و اشغال آن برای همه کردها مشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب