شکنجه وحشیانه یک زندانی توسط شبه‌نظامیان وابسته به پ.ک.ک در سوریه

  • ۳ سال قبل

کانا ایوب فعال فضای مجازی و اتباع سوریه در حساب شخصی خود در توئیتر عکس‌هایی از شکنجه یک زندانی توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د)- وابسته به پ.ک.ک در سوریه- منتشر کرده است.

وی نوشته است: «امین عیسی امین، ۲۷ روز پیش به دلیل وابستگی سیاسی به حزب دموکرات کردستان توسط شبه‌نظامیان پ.ک.ک/ ق.س.د دستیگر و در نتیجه شکنجه‌های وحشیانه کشته شد. این گروه، همه مخالفان خود را به قتل می‌رساند. جای تأسف است که آمریکا با گروهی همکار است که مردم را می‌کشد و آنها را به وحشت می‌اندازد. امین عیسی پدر دو فرزند است. او تحت شکنجه وحشیانه یک گروه تروریستی کشته شد».

 

بیشتر بخوانید:

اعتراف سخنگوی سابق نیروی سوریه دموکراتیک به وجود کودک‌سرباز در یگان‌های مدافع خلق

 

به دلیل همین اقدامات ق.س.د و یگان‌های مدافع خلق و البته کمبود امکانات زندگی در همه ابعاد است که اکنون موج جدیدی از مهاجرت کردهای سوریه آغاز شده است. «عبداله هواز» در این زمینه در توئیتر نوشته است: «به نظر می‌رسد کردهای سوریه موج جدیدی از مهاجرت را آغاز کرده‌اند. بر اساس موارد منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی کردهای سوریه، در چند ماه گذشته با بدتر شدن اوضاع اقتصادی، مردم مناطق تحت کنترل ادارات خودگردان را ترک کرده‌اند».

همچنین براساس گزارش بنیاد امور پناهندگان و آوارگان لوتکا، با تشدید مشکلات اقتصادی و سیاسی، نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر از سال ۲۰۱۵-۲۰۲۰ از طریق مسیرهای قاچاق اقلیم کردستان را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب