تصویر هدایای اعضای پ.ک.ک. به اهالی بیست روستا

  • ۳ سال قبل

اهالی روستای «دشت هرته» در اقلیم کردستان متوجه بشکه هایی غیرعادی و پیچیده در چسب و متصل به سیم در منبع آب شدند که آب آشامیدنی بیست روستا را در منطقه برادوست در اقلیم کردستان تامین می‌کند. این منطقه به علت ضعف شدید نیروهای امنیتی اقلیم کردستان محل تردد و حضور اعضای پ.ک.ک. است. پس از گزارش، مسئولان مربوطه به محل رفتند و متوجه شدند چند بشکه مواد منفجر است و برای منفجر کردن کار گذاشته شده‌اند.

چلبی احسان شهردار سیدکان می‌گوید «پ.ک.ک. به تهدید و خطری مستقیم و غیرمستقیم برای اهالی منطقه تبدیل شده است. قصد داشت منبع آب را منفجر کند در حالی که برای تامین آب شرب بیست روستاست. این بمب‌‎ها علیه مردم همه بیست روستاست. بمب‌هایی پر از مواد تی.ان.تی.». او در ادامه افزود «مردم در امنیت نیستند چون پ.ک.ک. در همه امور مردم دخالت می‌کند. بمبگذاری منبع آب نمونه اخیر آن است. تاکنون فقط در این منطقه سه غیرنظامی به دست پ.ک.ک. کشته و چهار  غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.»

قابل ذکر است ترکیه با همکاری پارتی به عمق 30 کیلومتری خاک عراق وارد شده و به خاطر حضور غیرقانونی پ.ک.ک. در خاک این منطقه از عراق نیز تاکنون بیش از هزار روستا خالی از سکنه شده‌اند. به عنوان نمونه، از مجموع 264 روستای منطقه برادوست تعداد 118 روستا به خاطر حضور پ.ک.ک. تخلیه شده‌‌اند. بیست روستای دیگر نیز در معرض تهدید پ.ک.ک. قرار گرفته‌اند. مسعود بارزانی با دادن اجازه استقرار به پ.ک.ک. در شمال عراق در دهه هشتاد میلادی هم این گروه و شاخه‌های آن مانند پژاک را به تهدیدی برای ثبات و امنیت کردهای ایران تبدیل کرد هم باعث شد شهروندان اقلیم کردستان در خطر جدی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب