ترکیه: پرتاب کردها از بالگرد و محکومیت مردم به اتهام واهی حمایت از تروریسم

  • ۲ سال قبل

در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۰، دو کشاورز کُرد، سروت تورگوت و عثمان شیبان، از یک هلی‌کوپتر نظامی ترکیه در جنوب شرقی استان وان ترکیه به بیرون پرتاب شدند. تورگوت در ۳۰ سپتامبر بر اثر جراحات وارده درگذشت. اما مقامات ترکیه به طرز غیرقابل تصوری ادعا کردند که وی هنگام تلاش برای فرار از دستگیری توسط ژاندارمری ترکیه از یک ارتفاع سنگی بلند سقوط کرده است.

عثمان شیبان در ۲۰ سپتامبر از بیمارستان مرخص شد. او به طور کامل از جراحات خود بهبود نیافته و حافظه خود را تقریبا از دست داده است. اما در ژانویه ۲۰۲۱ وی بار دیگر توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر و به کمک و پشتیبانی از یک سازمان تروریستی متهم شد. پرونده جنایی علیه او ادامه دارد.

 

عثمان شیبان

 

نکته مهم و البته مضحک این است که تا به امروز تنها افرادی که در رابطه با جرم پرتاب دو مرد از هلی‌کوپتر نظامی دستگیر شده‌اند‌، روزنامه نگارانی هستند که جرات انتشار گزارش در مورد حادثه را داشته‌اند.

 

آزار سیستماتیک کردها؛ بازداشت خبرنگاران به دلیل افشای جنایت در ترکیه

 

 

اکنون اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد عثمان شیبان که تقریباً توسط ده‌ها سرباز آزار و اذیت بود، به اتهام «عضویت در یک سازمان تروریستی» و به دلیل «اعتراف یک فرد مبهم و ناشناس» که او ۳۰ سال پیش به یکی از مقامات پ‌ک‌ک پناه داده بود، با محکومیت روبرو خواهد شد.در واقع، او از بالگرد به بیرون پرتاب شده، مورد ضرب و جرح نیز قرار گرفته و اکنون که از ارتش ترکیه شکایت کرده است، به دلیل اعتراف واهی یک فرد مبهم در ۳۰ سال پیش باید به زندان برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب