اعلام وضعیت اضطراری در حسکه به دلیل قطع آب توسط ترکیه

  • ۳ سال قبل

اداره آب شورای کانتون حسکه به دلیل قطع آب آشامیدنی ایستگاه الوک به دستور فرماندهان ارتش ترکیه، که تحت کنترل مزدوران اشغالگر ترکیه قرار دارد، در حسکه اعلام اضطراری وضعیت کرد و برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی ضمن تماس با سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواهان مداخله سریع آنها شد. اعلام وضعیت اضطراری پس از جلسه شورای کانتون حسکه، در ارتباط با قطع آب آشامیدنی از ایستگاه آب الوک واقع در سرکانیه صورت گرفت. روسای نهادهای مرتبط از جمله اداره آب، روسای شوراها در مناطق فرعی، نیروهای امنیتی داخلی و اعضای کمیته تأمین و کشاورزی نیز در این جلسه شرکت کردند.

در این جلسه، افراد حاضر در مورد بحران آب در شهر حسکه بحث کردند و وضعیت اضطراری در این شهر اعلام شد. تیم‌های کمک اضطراری اعلام نمودند از طریق تانکرها به شهروندان آب می‌رسانند. سوزدار احمد، رئیس اداره آب، اظهار داشت که ایستگاه الوک از 12 آوریل پس از آتش زدن ایستگاه برق درباسیه، که تغذیه ایستگاه الوک را بر عهده داشت، همچنین در نتیجه مصرف  از حد و سرقت برق توسط مزدوران ترکیه از کار افتاده است.

سوزدار توضیح داد، «یکی از افسران ارتش اشغالگر ترکیه دستور داده فقط 4 حلقه چاه با یک پمپ افقی کار کنند که قادر به انتقال آب نیست مگر به برخی از روستاهای اشغالی، و برای رسیدن به الحسکه کافی نیست». در پایان این جلسه، شورای کانتون و اداره آب از سازمان‌های بشردوستانه و بین‌المللی درخواست کردند که به سرعت مداخله کنند تا راه‌حلی برای مشکل آب پیدا کنند، چون بیش از دو میلیون شهروند، به غیر از آوارگان به ویژه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش تعداد عفونت‌ها و مرگ‌ها این اقدام می‌تواند به یک فاجعه انسانی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب