ادامه گلوله‌باران روستاهای دهوک توسط ترکیه

  • ۳ سال قبل

توپخانه ارتش ترکیه همچنان و در هفته گذشته چند روستا در منطقه برواری بالا در شهر امیدیه در دهوک را بمباران کرد که منجر به آتش‌سوزی گسترده در اموال شهروندان غیرنظامی در روستای «هیزانکی» از توابع منطقه جمانکی شد.

سایت اتحادیه میهنی کردستان به نقل از شاهدان عینی گفت: نیروهای پیاده‌نظام ارتش ترکیه در عملیاتی در دو روستای هروری و قمریی، اموال و دارایی‌های شهروندان غیرنظامی را بمباران کردند.

اتحادیه میهنی کردستان افزود روستاهای منطقه روزانه هدف بمباران جنگنده‌های ترکیه قرار می‌گیرند.

همچنین یک مسئول محلی در شهر العمادیه استان دهوک نیز از آتش‌سوزی گسترده در مزارع شمال استان در پی بمباران جنگنده‌های ترکیه خبر داد.

«الند امیر»، مدیر ناحیه جمانکی با اعلام این خبر اشاره کرد که بمباران در نزدیکی منازل شهروندان غیرنظامی انجام شد و گفت که در منطقه مذکور تعداد زیادی اردوگاه متعلق به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) وجود دارد. یعنی باز هم ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک، مناطق مسکونی را هدف گرفته است و به عبارت دیگر، پ.ک.ک با اختفا در میان منازل و مزارع مردم و روستاها، زمینه حملات ترکیه را فراهم می‌کند.

گفتنی است درگیری و جنگ ترکیه و پ.ک.ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند. تاکنون صدها روستا تخلیه شده و هزاران نفر نیز مجبور به مهاجرت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب