جمیل باییک: مخالف توافق نفتی شمال سوریه هستیم

  • ۴ سال قبل

جمیل باییک رئیس هم ارز شورای اجرایی پ.ک.ک. در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی وابسته به پ.ک.ک. در مورد توافق نفتی شاخه این گروه در شمال شرق سوریه با یک شرکت آمریکایی واکنش نشان داد و آن را غیرقانونی دانست و گفت: «دولت سوریه در سطح بین‌المللی، دولتی رسمی است و تمام ثروت و دارایی سوریه به همه سوری‌ها تعلق دارد نه بعضی‌ از مردم این کشور».

باییک حتی حاضر نشد از عنوان «کردها» برای اشاره به مردم شمال سوریه استفاده کند و آنان را بارها «بعضی‌ها» نامید. وی ضمن دفاع از حکومت سوریه و رسمی نامیدن آن به عنوان تنها مرجع مجاز به بهره‌برداری از منابع طبیعی دقیقا از ادبیات دولت سوریه استفاده کرده و این توافق نفتی را «غیرحقوقی و دزدی» نامید!

این واکنش باییک تایید می‌کند بین پ.ک.ک. در قندیل و شاخه آن در شمال سوریه اختلافات آنقدر عمیق است که باییک هم وجود کردها در سوریه را رد و در تمام گفتگوی خود از عنوان «بعضی‌ها» استفاده می‌کند، همان کاری که عبدالله اوجالان بارها در گفتگو با رسانه‌های سوریه انجام داد و آنان را «کردهای مهاجر ترکیه‌ای» نامید که «از دست آتاترک فرار کرده‌اند». سخنان باییک در عین حال نشان می‌دهد پ.ک.ک. از مظلوم کوبانی ناراضی است و در تلاش برای حذف وی می‌باشد تا او در پ ک ک قدرتمند نشود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب