ادامه تحصن خانواده‌های کودکان ربوده شده توسط پ.ک.ک در دیاربکر

  • ۳ سال قبل

روز جمعه دو خانواده دیگر نیز به جمع تحصن مادران برای اعتراض چند ماهه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در جنوب شرقی ترکیه پیوستند. خانواده‌های کودکانی که توسط گروه تروریستی پ.ک.ک ربوده شده و یا به زور به عضویت در آورده شده‌اند بیش از یک سال است که در برابر دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ.) در دیاربکر تحصن کرده‌اند و می‌خواهند فرزندان آنان اسلحه را بر زمین بگذارند و از پ.ک.ک. خارج و تسلیم شوند.

این جنبش اعتراضی در سوم سپتامبر 2019 هنگامی ‌آغاز شد که سه مادر گفتند که فرزندانشان به زور توسط تروریست‌های پ.ک.ک به عضویت در آورده شده‌اند. تحصن در مقابل دفتر ه.د.پ. که دولت آن را به داشتن ارتباط با پ.ک.ک متهم می‌کند، انجام می‌شود و از آن زمان تاکنون تعداد معترضین در حال افزایش است. نهال چیفتچی، مادری از استان حکاری در جنوب شرقی، به معترضین پیوسته و خواهان بازگشت پسرش امیركان است كه 9 سال پیش و در حالی كه فقط 14 سال داشت، توسط گروه تروریستی پ.ک.ک. ربوده شد.

او می‌گوید: «نمی‌توانم تا صبح بخوابم. من نمی‌خواستم در روزهای زمستان وارد خانه شوم زیرا پسرم در سرما بیرون بود». وی با تاکید بر اینکه ه.د.پ و پ.ک.ک. مسئول ربودن پسرش هستند، گفت که اعتراض خود را تا بازگشت پسرش به خانه ادامه خواهد داد. این مادر با اشاره به اینکه گروه تروریستی پ .ک.ک اعلام کرده بود پسرش در سال 2018 کشته شده، گفت که نتیجه آزمایش دی.ان.ای. نشان داد که آن فردِ کشته‌شده پسر او نیست.

ابراهیم ارگلی، مردی از استان وان در شرق ترکیه نیز برای برگرداندن پسرش نوضات که هفت سال پیش توسط گروه تروریستی پ.ک.ک ربوده شده بود، به تحصن پیوسته است. ارگلي می‌گوید: «تا پسرم برنگردد، اين محل را ترك نخواهم كرد. من از ه.د.پ. می‌خواهم مي‌خواهم پسرم را برگرداند. بگذاريد پسرم تسليم دولت شود». در بیش از چهار دهه عملیات تروریستی پ.ک.ک -که در لیست تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد- این گروه مسئول مرگ بیش از چهل هزار نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان است.

گفتنی است در آغاز تحصن پنج خانواده کُرد ایرانی نیز به جمع آنان پیوستند و خواهان بازگشت کودکان خود در پ.ک.ک. شدند که توسط پژاک ربوده شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب