ی.پ.گ. طی این هفته سه کودک را ربوده است

  • ۴ سال قبل

علی‌رغم پیگیری جدی ناظران حقوق بشر در زمینه استفاده ی.پ.گ./ی.پ.ژ. – شاخه پ.ک.ک – از کودکان به عنوان سرباز، این سازمان همچنان به صورت منظم به عضو کردن کودکان ادامه می‌دهد و تلاش‌‌های خانواده‌ها برای برگرداندن کودکان نیز ادامه دارد. این هفته سه خانواده در فضای مجازی اعلام کردند کودکانشان ربوده شده‌اند.

این عکس، رونیدا دری، دختر دارا دری است و ی.پ.گ. سه روز پیش او را ربود. رونیدا ده ساله است اما مردم از روی ظاهرش تصور می‌کنند 13/14 ساله می‌باشد. رونیدا اهل عاموداست و پدرش برای اعتراض به مرکز پ.ی.د مراجعه نموده، اما پاسخی دریافت نکرده است. او اکنون می‌خواهد از سازمان ملل درخواست کمک نماید.

یک هفته پیش نیز موردی از آدم‌ربایی رخ داد. این عکس، متعلق دختری کم سن و سال به نام صباح بشیر حسو است. او فقط 16 سال دارد و از جلوی خانه اش در تل رفعت در حومه حلب توسط گشت ی.پ.گ. ربوده شد. مادرش از مراکز مختلف ی.پ.گ. خواهش کرد تا دخترش را برگردانند اما بی‌نتیجه بود.

 قربانی سوم این هفته دختری نوجوان به نام جهان سلیمان شیخ محمد بود. او 16 ساله و اهل عفرین است. این دختر دو روز پیش توسط ی.پ.ژ. ربوده شد. پدر جهان خواهان برگداندن دخترش شد، اما فایده نداشت.

نهادهای حقوق بشری باید این موضوعات را با دقت پیگیری کنند و از ائتلاف بین‌المللی حامی ی.پ.گ. بخواهند با عضویت عمدی کودکان در ی.پ.گ. مخالفت کند. ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا ارتکاب جنایات علیه حقوق بشر توسط ی.پ.گ./ی.پ.ژ. را به خاطر منافع سیاسی و نظامی خود نادیده می‌گیرد. باید برای برگرداندن این کودکان اقدام عملی صورت گیرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب