هفتمین سالگرد قتل عام عاموده توسط ی.پ.گ.

  • ۴ سال قبل

هفتمین سالگرد قتل عام غیرنظامیان توسط ی.پ.گ. شاخه مسلح پ.ی.د. در سال 2013 در عاموده فرا رسیده است. ی.پ.گ. علیه معترضان غیرمسلح گلوله جنگی شلیک کرد، پس از آن افرادی را دستگیر نمود، دفاتر انجمن میهنی کردهای سوریه را مورد حمله قرار داد و آتش زد.

دیدبان حقوق بشر نیز این حوادث خشن را مورد بررسی قرار داد و در گزارشی مستقل اعلام کرد نیروهای ی.پ.گ. علیه معترضان از زور استفاده کرده و سه نفر را با گلوله کشته‌اند. نیروهی مسلح ی.پ.گ. شب آن روز دو نفر دیگر را کشتند و فرد سوم را روز دیگر.

شب آن روز، آنان حدود 50 عضو یا حامی حزب یکتی (اتحادیه میهنی کردستان) را در عاموده دستگیر کردند و در یک مقر ی.پ.گ. مورد ضرب و شتم قرار دادند. دیدبان حقوق بشر به ی.پ.گ. و مقامات محلی توصیه کرده تحقیق مستقل در مورد حادثه و افراد مسئول قتل و شکنجه انجام دهند. ی.پ.گ. هرگز به این درخواست پاسخ نداد. همزمان با فشار آمریکا و فرانسه برای آشتی ی.پ.گ. و انجمن میهنی، پ.ی.د. تلاش می‌کند اقدامی دیپلماتیک و البته نمادین انجام دهد. برای اولین بار در طی این مدت مظلوم عبدی (فرمانده پ.ی.د) طی توئیتی اعلام کرد کمیته‌ای برای بررسی موضوع و پرداخت دیه به خانواده ها تشکیل می شود. علی‌رغم اعلام پرداخت دیه، هنوز ی.پ.گ. عذرخواهی نکرده است؛ چیزی که خانواده‌ها خواهان آن هستند. در واقع، ی.پ.گ قصد دارد با این اقدامات، پرونده را مشمول مرور زمان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب