چرا جنگنده‌های ترکیه خیلی نزدیک دهوک را بمباران کردند؟

  • ۴ سال قبل

در ادامه حملات مداوم هوایی جنگنده‌های ارتش ترکیه علیه مناطق مختلف اقلیم کردستان برای هدف قرار دادن اعضا و مقرهای پ ک ک، عصر امروز جنگنده‌ها هدفی را در فاصله خیلی نزدیک به شهر دهوک بمباران کردند اما بمب به خودروی هدف قرار گرفته اصابت نکرد. این حمله در منطقه دهستان زاویته صورت گرفته و مشیر بشیر مسئول این منطقه می‌گوید آن خودرو به پ ک ک تعلق داشت لذا هدف قرار گرفت.

این اولین بار نیست خودروهای متعلق به پ ک ک به صورت دقیق هدف جنگنده‌های ترکیه قرار می‌گیرند و جالب این که این اقدامات در مناطق تحت کنترل پارتی به ریاست مسعود بارزانی انجام می‌شود. کارشناسان کرد معتقدند با استقرار پ ک ک در نزدیکی هر چه بیشتر به مناطق مسکونی، نیروهای بارزانی نیز در همکاری تنگاتنگ مشخصات خودروهای متعلق به پ ک ک را در اختیار ترکیه قرار می‌دهند. این در حالیست که اختلافات پ ک ک و بارزانی بسیار عمیق است و به نظر می‌رسد بارزانی بیش از پیش برای نابودی پ ک ک با ترکیه همکاری خواهد کرد.

استقرار پ ک ک در مناطق مسکونی و در نزدیکی غیرنظامیان سبب شده تاکنون بیش از یک هزار روستای اقلیم کردستان خالی از سکنه شود. مقامات اقلیم کردستان پ ک ک را نامشروع توصیف می‌کنند و خواهان خروج آن از منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب