آلمان پ.ی.د. را به عنوان تروریست به رسمیت شناخت

  • ۴ سال قبل

یک کرد سوریه به نام فواز ایو سال گذشته به آلمان فرار کرد و در منطقه وردن تقاضای مجوز اقامت نمود. ایو در طی مدت تقاضا در چندین گردهمایی پ.ی.د. شرکت کرده بود. هفته گذشته وی نامه‌ای مبنی بر رد درخواست خود برای دریافت مجوز اقامات در وردن دریافت کرد. متن نامه از قرار زیر است:

«جناب آقای ایو،

ما متوجه شدیم شما در چندین گردهمایی حزب اتحاد دموکراتیک شرکت کرده‌اید که شاخه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه است. طبق تصمیم شورای اتحادیه اروپا در دوم مه سال 2002، پ.ک.ک در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته و هنوز هم در آن فهرست قرار دارد. مشارکت شما در چندین گردهمایی مرتبط با پ.ک.ک می‌تواند نشانه علاقه درونی و ارتباط شما با این سازمان باشد که طبق قانون انجمن‌ها ممنوع است و در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد. طبق ماده 554 بند یکم شماره دوم پیمان اقامت، اگر فردی خارجی نظم اساسی و دموکراتیک آزاد یا امنیت دولت فدرال آلمان را به خطر بیندازد مشمول اخراج در چارچوب ماده 53 بند یکم پیمانۀ می‌شود. وقتی واقعیت‌ها ثابت می‌کند فردی به یک سازمان تروریستی تعلق داشته یا تعلق دارد نمی‌توان برای او مجوز اقامت صادر کرد، چون آن فرد مشمول قانون اخراج است».

به رسمیت شناختن پ.ی.د. به عنوان شاخه پ.ک.ک گامی نخست و خوب در اقدام علیه سازمان‌های تروریستی است که در آلمان و اتحادیه اروپا و خود سوریه سازماندهی می‌شوند.

گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد پ.ی.د. و شاخه مسلح آن ی.پ.گ. جنایات مختلف از جمله جنایت جنگی علیه حقوق بشر مرتکب شده‌اند. این جنایات شامل پاکسازی قومی، استفاده از کودکان برای اقدامات مسلحانه، سربازی اجباری و اخراج دیگر احزاب سیاسی می‌شود. زمان آن فرا رسیده تا اروپا به صورت رسمی پ.ی.د./ی.پ.گ. را در فهرست تروریستی خود قرار دهد. همچنین، آلمان نباید به برگزاری میتینگ‌ها و مراسم‌های پ.ی.د. و حامیان پ.ک.ک مجوز بدهد، چون آنها همچنان به ترویج تروریسم می‌پردازند و این رویدادها برای عضوگیری و جمع‌آوری پول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب