نماینده پارتی: «لاهور شیخ جنگی دزد و قاتل است»

  • ۳ سال قبل

جنگ بین حزب دموکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان (یکتی) که در دهه نود میلادی جنبه مسلحانه داشت و چند هزار نفر از همدیگر کشتند، اکنون وارد فاز رسانه‌ای شده است. در حالی که لاهور شیخ جنگی و بسیاری از سران یکتی اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسند و حتی بارها خواهان جدا شدن استان سلیمانیه و تبدیل آن به اقلیمی جدا شده‌اند، یک عضو فراکسیون پارتی در پارلمان اقلیم کردستان لاهور شیخ جنگی و محمود سنگاوی از سران یکتی را خطاب قرار داد و در ادامه آنان را «دزد و قاتل مردم» نامید.

این واکنش در پی انتشار مطلبی در سایت لاهور شیخ جنگی انجام شد که همان واکنش محمود سنگاوی می‌باشد و سنگاوی طی آن مسعود بارزانی را مورد حقارت قرار داده است.

ملا جهاد حسین، نماینده پارتی، می گوید: امری عادیست؛ شاهد همکاری لاهور شیخ جنگی و محمود سنگاوی باشیم. به ویژه می‌بینیم آنها مطالب همدیگر را بازنشر می‌کنند. اینان مزدور و خائن و جاش هستند.»

این نماینده پارتی افزود: «محمود سنگاوی اکنون نیز به قاچاق مواد مخدر روی آورده است. لاهور نیز در مقابل آن از وی کمیسیون می‌گیرد و در برابر آن جنایات سنگاوی را مخفی می‌نماید.»

لاهور شیخ جنگی و محمود سنگاوی همانند بسیاری از دیگر کردهای عراق مسعود بارزانی و اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسند و می گویند او یک حاکمیت قبیله‌ای ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب