عثمان اوجالان خطاب به پ ک ک: بیش از این غیرنظامیان را سپر خود قرار ندهید

  • ۴ سال قبل

عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان و عضو سابق شورای رهبری پ ک ک که به خاطر انتقاد از سیاست‌های غلط پ ک ک علیه کردها از این گروه جدا شده و در اقلیم کردستان زندگی می‌کند طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری باس نیوز، وابسته به مسعود بارزانی، از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) خواست بیش از این غیرنظامیان کرد را سپر دفاع خود قرار ندهد. اوجالان می‌گوید در حملات اخیر ترکیه به کمپ مخمور چند غیرنظامی از جمله چند زن کشته شدند.

این عضو سابق شورای رهبری پ ک ک که پس از جدا شدن بارها هدف سوقصد پ ک ک قرار گرفته اما جان سالم به در برده می‌گوید: پ ک ک با حضور در کمپ غیرنظامی پناهندگان که تحت نظارت سازمان ملل است به ترکیه بهانه حمله می‌دهد و باید دست از این سیاست قربانی کردن غیرنظامیان بردارد .مردم نباید تاوان سیاست‌های غلط پ ک ک را بدهند.

عثمان که به گفته خودش قبلا به خاطر انتقاد شفاهی از واکنش پ ک ک به منتقدین طی مدت 52 روز در یک غار و به تنهایی نگه داشته شد و سپس فرار کرد می گوید: ترکیه با تاکتیک‌های جدید به  پ ک ک حمله می‌کند اما روش‌های پ ک ک همچنان قدیمی اند.

همچنین، فایق گولپی از سیاستمداران کرد و هوادار پ ک ک نیز ضمن تایید اظهارات عثمان اولجالان می‌گوید مدتی است پ ک  ک نه در ترکیه بلکه در قلب اقلیم کردستان با حملات دقیق مواجه می‌شود. روش ترکیه تغییر کرده و با هواپیماهای بدون‌سرنشین و موشک‌های دوربرد مقرهای  پ ک ک را هدف قرار می‌دهد. نمونه اخیر آن در زینه ورته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب