بیانیه‌ مشترک دو حزب کُرد: پ.ک.ک باید خلع سلاح شود

  • ۴ سال قبل

دو حزب سوسیالیست و آزادی در کردستان ترکیه با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند پ.ک.ک عمدا حاکمیت عراق و قوانین اقلیم کردستان را زیر پا می‌گذارد و راه را برای حملات ترکیه باز می‌کند.

در این بیانیه دولت ترکیه «دشمن کردها، حکومتی نژادپرست، شووینیستی و متجاوز»، «دولتی که حتی به تابلوهای به زبان کردی نیز رحم نمی‌کند و روز به روز بر ممنوعیت این زبان می‌افزاید» و این «حکومت زندگی را برای مردم کرد به جهنم تبدیل کرده است»، توصیف شده است.

در ادامه، بیانیه می‌نویسد «روزی نیست ترکیه علیه شهروندان کرد خود دست به اقدامی ضدانسانی نزند». بیانیه پ.ک.ک را عامل حملات این حکومت به اقلیم کردستان می‌‎داند که با اقدامات خود «به مردم در اقلیم کردستان زیان می‌رساند». این بیانیه حضور ترکیه در اقلیم کردستان را «اشغالگری» می‌نامد که سبب شده «این منطقه بی‌ثبات شود »و از همه کشورها به ویژه عربی می‌خواهد با این اقدامات ترکیه مقابله کنند.

بیانیه به اقدامات ترکیه در شمال سوریه نیز اشاره کرده و آن را ضدیت با کردها و اشغالگری می‌نامد و به مورد عفرین می‌‎پردازد که قتل، غارت، ضبط و مصادره اموال کردها توسط ترکیه به امری عادی تبدیل شده است. بیانیه همچنین سکوت غرب را عامل تهاجمات ترکیه می‌داند.

در پایان، بیانیه می‌گوید «از پ.ک.ک. می‌خواهیم دست از خشونت و سلاح بردارد تا بیش از این زیان نبینیم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب