میدیا نصرالدین در قامیشلو: پ.ک.ک. باید کودکان ربوده شده را برگرداند

  • ۳ سال قبل

میدیانصرالدین، رئیس مشترک دفتر حمایت از کودکان در جنگهای مسلحانه، اعلام کرد کوکانی که برای نیروهای مسلح ربوده شده‌اند باید برگردانده شود در  غیر این صورت مکانیسمی برای محاکمه عاملان ربایش تنظیم خواهیم کرد. این دفتر در مقر گروه امور اجتماعی اداره خودگردان کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد. رئیس مشترک دفتر حمایت از کودکان در جنگهای مسلحانه اگر کودکان ربوده شده را برنگردانند، برای محاکمه عاملان آنان در دادگاههای بین‌المللی اقدام خواهد شد.

خانم میدیا نصرالدین می‌گوید این اقدامات را با هماهنگی سازمان ملل انجام می‌دهد و به همین خاطر 9 دفتر حمایت از این کودکان را در تمام مناطق تحت کنترل اداره خودگردان باز کرده‌اند. وی افزود اکنون 16 مورد شکایت به دست آنان رسیده که از جمله 4 مورد برای کودکان است و همگی می‌گویند فرزندان آنان توسط ی.پ.گ. ربوده شده‌اند و تحقیقات در این مورد را آغاز کرده‌اند.

یکی از کودکان ربوده شده متولد سال 2004 روان عمران علیکو اهل دربسیه است که در سال 2020 ربوده‌اند. عمران علیکو پدر روان می‌گوید دخترش فقط 16 سال دارد و علی‌رغم این که مظلوم کوبانی قول داده بود دخترم را برگرداند اما به قول خود عمل نکرد. هنوز هم منتظرم دخترم را برگردانند.

در منطقه شحبا در شمال حلب نیز کودکی 14 ساله به نام جمیل ادریس مصطفی ربوده شده و منابع نزدیک به خانواده‌اش می‌گویند جمیل متولد 2006 در شیه در نزدیکی عفرین است و روز پنجم ماه جاری میلادی در نزدیکی محله شیخ مقصود حلب هنگام رفتن به خانه عمویش توسط ی.پ.گ.گ. ربوده شده است.

گفتنی است دفتر ملل وابسته به سازمان ملل، ویرجینیا گامبا نماینده ویژه سازمان ملل، با مظلوم کوبانی دیدار کرد توافق ممنوعیت مسلح کردن کودکان و افراد زیر 18 سال را امضا کردند. بر این اساس، اداره خودگردان مرداد سال 2020 دفتر حمایت از کودکان در جنگهای مسلحانه را باز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب