شرناخ/برای اولین بار، زنان کرد علیه پ.ک.ک در خیابان‌ها تظاهرات کردند

  • ۴ سال قبل

شرناخ واقع در مرز ترکیه با عراق در طی چهار دهه گذشته یکی از پایگاه‌های مهم پ.ک.ک. بود و دولت برای کنترل آن از جمله در گرفتن آرای مردم برای احزاب ترک موفق نمی‌شد. این شهر همیشه برای احزاب سیاسی ساخته پ.ک.ک از جمله ه.د.پ. کنونی مهم بود اما اکنون به تدریج از دست این گروه خارج می‌شود.

در جنگ خندق‌ها این شهر تقریبا به طور کامل نابود شد و مردم شدیدا از این پ.ک.ک رویگردان شوند و در اولین انتخابات پس از جنگ خندق‌ها با ندادن رای به ه.د.پ. پیام نه بزرگ به پ.ک.ک. دادند.

برای اولین بار در طی چند دهه اخیر مردم این شهر به ویژه زنان با در دست گرفتن پرچم‌های ترکیه و عکس فرزندان ربوده شده خود توسط پ.ک.ک به خیابان‌ها آمدند و خطاب به پ.ک.ک روی پارچه‌نوشت‌ها «دیگر بس است» نوشتند و خواهان پایان خشونت این گروه شدند.

این نقطه عطفی در تاریخ پ.ک.ک به نظر می‌رسد؛ چون بسیاری از مردم این منطقه هوادار پ.ک.ک بودند و به خاطر آن و توسط دولت از روستاهای خود ناچار به مهاجرت شده بودند اما امروز به ماهیت واقعی پ.ک.ک پی برده‌اند و با آن مقابله می‌کنند.

لینک فایل ویدیویی تظاهرات ضد پ.ک.ک:

https://www.aa.com.tr/kk/vg/galeriya-v%C3%AEdeoy%C3%AA/ji-jin%C3%AAn-sirnex%C3%AE-dij%C3%AE-pkkya-r%C3%AAxistina-teror%C3%AA-mesa-bi-nav%C3%AA-%C3%AAd%C3%AE-bes-e/0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب