سایت فکت چکینگ: مقرهای پ.ک.ک. برده‌خانه‌های جنسی‌اند

  • ۴ سال قبل

سایت فکت چکینگ طی گزارشی و به نقل از تعدادی از اعضای زن پ.ک.ک. که فرار کرده و جدا شده‌اند مقرهای پ.ک.ک. را “برده خانه‌های جنسی” می‌نامد و می‌نویسد “پ.ک.ک. در حالی مدعی جایگاه زن است که زنان قربانیان اصلی آن حتی در داخل خود سازمان هستند.” این سایت به گزارش‌های مبتنی بر مصاحبه با اعضای زن و سابق پ.ک.ک. اشاره کرده و می‌نویسد “فرماندهان پ.ک.ک. با تهدید و ارعاب دختران مورد تجاوز را وادار به سکوت می‌کنند.”

  طبق این گزارش مجموع اظهارات 571 زن فراری و تسلیم شده عضو سابق پ.ک.ک. و بیش از 8 هزار زن عضو و دستگیر شده نشان می‌دهد “پ.ک.ک. دختران نوجوان و جوان را می‌رباید و پس از عضویت در معرض بردگی جنسی قرار می‌دهد و در صورت مقاومت فرد به عنوان جاسوس ترکیه مورد شکنجه قرار می‌گیرد.  همچنین، خودکشی دختران مورد تجاوز بیشتر است.”

در این گزارش به نقل از ک.س. عضو دختر و محافظ مراد کاراییلان از 2002 تا 2003 و 28 عضو دختر و سابق گفته می‌شود دختری 17 ساله به نام دیلان با قدی بلند و چشمانی سبز به خاطر تجاوز توسط مراد کاراییلان با نارنجک خودکشی کرد.

همچنین، این افراد تایید می‌کنند یک دختر به نام دلبر پس از  تجاوز توسط جمیل باییک اعدام شد. این اعضای سابق می‌گویند در یک مورد جمیله قیطان زن علی حیدر قیطان از اعضای ارشد پ.ک.ک. در یک مقر حامله شد اما برای این که اثری نماند کودک هشت ماه را سقط کرده و در داخل بخاری انداختند.

ب.ی. عضو سابق می‌گوید پس از آن که مسئول واحد در یک غار مرا مورد آزار قرار داد تلاش کردم و به نیروهای دولتی تسلیم شدم. ف.گ. می‌گوید وقتی برای عضویت فریب داده شدم، به مدت دو ماه مورد تجاوز قرار داشتم. ه.ک. می‌گوید در مقرهای پ.ک.ک شاهد اعدام دو دختر سوری بودم که حامله شده بودند. او تاکید کرد سلما د. نیز به خاطر تجاوز خودکشی کرد اما پ.ک.ک. مرگ او را حملات ترکیه اعلام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب