نچیروان بارزانی با کرونا از انزوا در آمد

  • ۴ سال قبل

شیوع کرونا در اقلیم کردستان وضعیت نابسامان اقتصادی مردم را بیش از پیش بغرنج نمود. با گسترش شیوع کرونا در شهرهای مختلف اقلیم کردستان، مقامات اقلیم ناچار شدند به وجود آن اعتراف کنند اما آمار ارائه شده با گزارش‌های میدانی همخوانی ندارد.

پس از آن که مسئولان مختلف اقلیم از جمله وزیر بهداشت به شیوع کرونا اشاره کند، نچیروان بارزانی نیز از شهروندان خواست تا حد ممکن در خانه بمانند تا بتوانند مانع گسترش کرونا شوند. وی در اظهارات خود خطاب به مردم اقلیم این مشکل را جهانی دانست و همکاری مردمی را تنها راه حل موثر برای غلبه بر کرونا توصیف نمود.

گفتنی است امکانات بهداشتی و درمانی اقلیم کردستان برای مقابله با کرونا بسیار محدود است و برای این کار نیازمند کمک‌های بغداد و سازمان جهانی بهداشت است. دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، اخیرا در صفحه فیسبووک خود به قاچاق افراد به عنوان عاملی مهم در انتقال کرونا به اقلیم اشاره کرد و گزارش‌های میدانی در رانیه نیز نشان می‌دهد اعضای پ.ک.ک/پژاک با گرفتن یکصد دلار، مردم را از مرز به داخل اقلیم قاچاق می‌کنند. بیشتر این افراد و همچنین اعضای فراری پ.ک.ک/پژاک به اربیل و سلیمانیه تست مثبت کرونا داشته‌اند.

باید گفت نچیروان بارزانی عملا در انزوای محافل وابسته به مسرور بارزانی قرار دارد و تا حد ممکن امکان ظاهر شدن به وی داده نمی‌شود. حتی در کنفرانس امنیتی مونیخ نیز مسرور بارزانی به جای نچیروان شرکت نمود. آنها با هم اختلافات شدید دارند. کرونا بهانه‌ای شد تا نچیروان بتواند به صورت علنی ظاهر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب