سازمان حقوق بشر مام: حکومت اقلیم کردستان نقض حقوق می‌کند

  • ۴ سال قبل

فلاح مصطفی، رئیس سازمان حقوق بشر مام در اقلیم کردستان، می‌گوید رفتار حکومت اقلیم در مورد محاصره و تحریم کمپ مخمور، نقض حقوق مردم ساکن این کمپ است. وی گفت: «سازمان حقوق بشر مام در اربیل مجوز رسمی دارد و مراحل رسمی شدن مجوز آن در بغداد در شرف اتمام است و سپس به سوی بین‌المللی شدن خواهد رفت. کمپ مخمور یکی از کمپ‌های رسمی در لیست دولت عراق است، لذا سازمان ما در این چارچوب با آن رفتار می‌کند. محاصره و تحریم آن توسط حکومت اقلیم کردستان نقض حقوق مردم است».  

کشته‌های مخمور با پرچم‌های پ.ک.ک تشییع می‌شوند

وی افزود: «کمپ مخمور از لحاظ جغرافیایی در خاک اقلیم کردستان قرار ندارد بلکه در مناطق تحت کنترل دولت مرکزی است، اما حزب دموکرات کردستان (پارتی) آن را در محاصره قرار داده است. در ده ماه گذشته وضعیت غیرنظامیان در این کمپ بدتر شده و چندین بار نیز مورد بمباران ترکیه قرار گرفته است. اکنون نمی‌توانیم مواد غذایی نیز به کمپ وارد کنیم».

گفتنی است گزارش‌های مختلف تایید می‌کند کمپ عملا در کنترل نیروها و هواداران پ.ک.ک قرار دارد و حملات ترکیه و محاصره آن نیز با هدف کنترل و جلوگیری از حضور و فعالیت پ.ک.ک صورت می‌گیرد و غیرنظامیان قربانیان حضور این گروه هستند. مسئولان و رسانه‌های پ.ک.ک حتی در ادبیات خود از آن به عنوان “کمپ شهید رستم جودی” یکی از اعضای کشته شده پ.ک.ک یاد می‌کنند و این امر نیز حضور پ.ک.ک در آن را تایید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب