سازمان‌های غیر دولتی: درگیری‌های ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی تل تمر منجر به آوارگی مردم شده است

  • ۲ سال قبل

سازمان غیردولتی ریچ (REACH) در گزارش جدید خود نوشته است: «جمعیت اردوگاه نوروز در استان الحسکه از زمان آخرین سرشماری کمپ ریچ که در مارس ۲۰۲۱ انجام شده، بیش از دو برابر شده است». این سازمان غیردولتی مدعی شده در ماه­‌های اخیر، اردوگاه نوروز در استان الحسکه سوریه شاهد هجوم گسترده مردم به دلیل افزایش درگیری‌­ها در منطقه تل‌تمر بوده است.

اکثریت ساکنان این اردوگاه (۷۵%) اهل سرکانی هستند که به راس‌العین نیز معروف است، در حالی که بقیه (۲۵%) اهل تل تمر می‌باشند. طبق گزارش‌­ها، این کمپ در ماه‌های اخیر ۲۴۱۷ نفر تازه وارد داشته است که در همین مدت تنها ۲۷۴ نفر آنجا را ترک کرده‌اند.

به گفته یونیسف، اداره خودگردان کردها پس از اینکه موجی از غیرنظامیان از تل ابیض و سرکانی در اثر حمله نظامی مرزی ترکیه آواره شدند، اردوگاه نوروز را واقع در نزدیکی مرز عراق در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ بازگشایی کرد.

ارتش ترکیه اخیراً استفاده از حملات هوایی، حملات هواپیماهای بدون سرنشین و بمباران توپخانه‌ای علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه، تحت کنترل کردها، را تشدید کرده است.

مناطق نزدیک به تل‌تمر بیشترین آسیب را از این حملات دیده‌اند. منابع محلی گزارش دادند که در اوایل این هفته، نیروهای تحت حمایت ترکیه روستاهای آشوری تل شانان و تل جمعه را گلوله باران کردند.

در ۲۴ اوت، رسانه‌های محلی گزارش دادند که ۴۵ خانواده آواره از منطقه تل‌تمر که در معرض بمباران‌های مکرر ترکیه بودند، به اردوگاه نوروز در نزدیکی شهر دریک در شمال شرق سوریه رسیدند.

پس از آن که رجب طیب اردوغان، در اوایل ماه جاری هشدار داد که ترکیه پس از اینکه در یک حمله موشکی هدایت شده، دو افسر پلیس نظامی خود را در منطقه اعزاز سوریه از دست داد، تمام «تهدیدات» را در شمال سوریه از بین خواهد برد، اکنون این نگرانی وجود دارد که ترکیه عملیات تهاجمی دیگری را علیه نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد که ترکیه صدها نیروی اضافی را در شمال سوریه برای حمله احتمالی به نیروهای دموکراتیک سوریه مستقر کرده است. همچنین در ۲۱ اکتبر، پس از اینکه پهپاد ترکیه خودرویی را در شهر کوبانی در شمال کردستان سوریه هدف قرار داد، ایالات متحده از همه طرف­‌ها خواست به آتش‌بس­‌های موجود احترام بگذارند. در ۲۳ اکتبر یک پهپاد ترکیه بار دیگر خودروی دیگری را در کوبانی هدف قرار داد.

ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک و شاخه سوریه‌ای آن یعنی یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) مناطق کردنشین سوریه را اشغال کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب