گزارش اختصاصی از طوفان توئیتری در اعتراض به جنایات پژاک

  • ۳ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، پس از انجام جنایات و اقدامات جدید تروریستی توسط پژاک، به خصوص قتل سه نیروی مرزبان در مناطق مرزی غرب کشور (که اتفاقا یکی از آنها یک سرباز کُرد به نام کامران کرامت بود و بار دیگر ادعاهای پژاک در حمایت از کردها را نقض کرد) بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان فضای مجازی و نخبگان به این امر اعتراض کرده و به طور جدی در حال مطالبه از دولت ایران و نهادهای آن برای برخورد جدی و قاطع با اقدامات تروریستی پژاک بوده و هستند. اقدامات تروریستی پژاک موجی از خشم و انزجار را در جامعه برانگیخته است. کاربران توییتر با انتشار سلسله توییت‌هایی، این جنایات به‌ویژه جنایت اخیر و به شهادت رساندن 3 مرزبان در ارومیه را محکوم کردند. یکی از محورهای توئیت‌ها، ایجاد ناامنی و هدف گرفتن مردم کردستان به خصوص افراد غیرنظامی و کودکان توسط تروریست‌های پژاک بود.

در این میان دیدبان حقوق بشر کردستان ایران با توجه به حوزه فعالیت خود و همچنین اسناد متعددی که در اختیار دارد، فراخوان طوفان تویئتری منتشر کرد تا همه فعالان حقوق بشر و فضای مجازی از طریق طوفان توئیتری، صدای مردم کُرد در مناطق مرزی باشند و از این طریق، از دولت ایران بخواهند که مانع از غارت جان و مال و خانواده اتباع کُرد خود توسط تروریست‌های پژاک شود.

درخواست فعالان حقوق بشر در فضای مجازی مبنی لزوم توقف اقدامات تروریستی و خشونت علیه شهروندان ایرانی بود که اغلب از خاک اقلیم کردستان عراق و ترکیه رخ می‌دهد. زیرا دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گزارشات متعددی دریافت و منتشر کرده است که اثبات می‌کند شهروندان ایرانی مورد آسیب و اعمال خشونت از سوی شبه‌نظامیان پ.ک.ک و پژاک مستقر در خاک اقلیم کردستان عراق و ترکیه قرار گرفته‌اند. کاربران در این طوفان توئیتری، ضمن درج اسناد، تصاویر و لینک گزارش‌های دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، درخواست کردند که ماشین ترور پژاک علیه شهروندان ایرانی، یک بار برای همیشه توسط دولت ایران خاموش شود. زیرا آنها عتقاد دارند که دولت ایران حداکثر به محکومیت این اقدامات بسنده کرده و هیچ فشاری به حکومت اقلیم کردستان عراق نمی‌آورد که این خشونت‌ها متوقف شود؛ لذا این توئیت‌ها خطاب به بسیاری از مقامات دولت ایران و همچنین دیپلمات‌های ایرانی در سوئد، اقلیم کردستان و ژنو ارسال شد.

کاربران اعتقاد داشتند شهروندان ایرانی قربانی سیاست‌های پیچیده منطقه‌ای شده‌اند (درگیری ترکیه با اتباع کُرد خود و سرریز این بحران به اقلیم و ایران و همچنین استفاده ابزاری ترکیه از بهانه گروه پ.ک.ک برای توسعه‌طلبی منطقه‌ای)؛ این سیاست‌ها سبب شده تا شهروندان ایرانی مورد اخاذی، ایجاد رعب و وحشت، ناامنی اقتصادی، بیکاری و گرایش به شغل‌های نامناسب نظیر کولبری، ترور توسط شبه‌نظامیان پ.ک.ک و پژاک قرار گیرند و امنیت مالی و جانی نداشته باشند. لازم به ذکر است که «کودک‌سربازی و هتک حرمت زنان، اخاذی از کولبران، ترویج خشونت، قتل شهروندان کُرد و …» موضوعاتی بودند که کاربران آن را محکوم کردند. این تویئت‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.

گفتنی است هشتگ‌های این طوفان توئیتری که با استقبال خوبی نیز مواجه شده بود، به شرح زیر است:

#ماشین_ترور_پژاک_را_متوقف_کنید

  #StopPJAKterrormachine 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب