جیمز جفری: گروه‌های وابسته به ترکیه در سوریه مرتکب جنایات جنگی شدند

  • ۲ سال قبل

جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه گفت: گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه در رأس‌العین و تل ابیض مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه درباره جنایات جنگی گروه­‌های مسلح وابسته به ترکیه در شمال سوریه سخنرانی کرد. جفری تاکید کرد که مزدوران تحت حمایت ترکیه در جریان عملیات نظامی در راس العین (سریکانیه) و تل ابیض در اکتبر ۲۰۱۹ مرتکب جنایات جنگی شدند.

جفری در ۲۹ دسامبر در یک برنامه تلویزیونی گفت که برخی از این گروه‌­ها به دلیل جنایات جنگی مورد بازجویی قرار گرفته و سپس مجازات شدند.

جفری با اشاره به اینکه آن­ها شواهد روشنی از جنایات این گروه­‌ها در اختیار ترکیه قرار داده‌اند و برخی از آن­ها در حال بررسی است، گفت: «بدیهی است که گروه­‌های مورد حمایت ترکیه مرتکب جنایت شده‌اند، دولت بایدن در این مورد تحقیق کرده و یکی از این گروه‌­ها را مجازات کرده است».

جفری بیان کرد «در اوایل اکتبر ۲۰۱۹، ما شواهد روشنی را در مورد اقدامات متحدانش به دولت ترکیه ارائه کردیم که برخی از آن­ها مورد بررسی قرار گرفت. ما از نتایج برخی از تحقیقات راضی نیستیم. دولت آمریکا یکی از این گروه‌­ها را مجازات کرد».

 

افشای جنایات ترکیه در عفرین علیه زنان و دختران

 

 

راس العین و تل ابیض پیش از این در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) بودند. در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن وارد این دو شهر شدند که در نتیجه این عملیات صدها غیرنظامی جان باختند.

به گفته سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای حقوقی در شمال و شرق سوریه، به خاطر عملیات‌ها حداقل ۱۵۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌ها و زمین‌های خود شده‌اند. تاکنون گزارش­‌های متعددی از سوی نهادهای داخلی و بین‌المللی حقوق بشر در مورد جنایات این گروه‌­ها در این دو شهر منتشر شده است.

سازمان‌های حقوق بشری قتل ۴۲۹ غیرنظامی توسط باندهای شبه‌نظامی ترکیه را مستند کرده است. چهارده نفر از این افراد زن بودند که سه نفر از آنها «رسما» اعدام شدند. علاوه بر این، ۷۴ زن نیز به شیوه‌های مختلف هدف قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب