دیدار نماینده ویژه اردوغان با عثمان اوجالان

  • ۳ سال قبل

عثمان اوجالان، عضو سابق شورای رهبری پ.ک.ک. و برادر رهبر این گروه که به خاطر انتقاد از سیاست سرکوب مخالفان و منتقدان در داخل پ.ک.ک. از این سازمان فرار کرد، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد نماینده رجب طیب اردوغان در امور روند صلح با وی دیدار و گفتگو کرده است. وی می‌گوید این دیدار چهار ماه پیش انجام شده و محور مذاکرات نیز روند جدید صلح بود.

عضو سابق شورای رهبری پ.ک.ک. که بارها هدف سوقصد افراد جمیل باییک قرار گرفته می‌گوید «نماینده ویژه اردوغان طی دیداری 4 روزه با من در مورد مسائل مختلف مرتبط با روند صلح با من گفتگو کرد و از نظرات بنده در این زمینه مطلع شد.»

برادر رهبر پ.ک.ک. در ادامه افزود «چهار ماه پیش بود. فردی به عنوان نماینده ویژه اردوغان اعلام کرد قصد دیدار با من را دارد. به مدت چهار روز در مورد موضوعات مختلف مربوطه بحث و گفتگو کردیم. دیدگاههای خود را مطرح کردم. اعلام کردم پ.ک.ک. عمدا همکاری نمی‌کند و در زمان انتخابات شهرداری‌ها زمینه مناسبی برای گفتگو وجود داشت.»

به گفته اوجالان «آن فرد اعلام کرد من هم در روند جدید صلح رویکردی مثبت داشته باشم و از من پرسید آیا امکان نرم شدن پ.ک.ک. وجود دارد یا نه. من نیز در پاسخ گفتم پ.ک.ک. نه تنها نرم نمی‌شود بلکه خشن‌تر نیز خواهد شد.».به گفته اوجالان این دیدارها قبل از شایعات مربوط به تصمیم وی برای تاسیس یک حزب سیاسی در ترکیه بود و و این دیدارها پس از مدتی ادامه، قطع شد.

عثمان اوجالان به زندانی شدن صلاح‌الدین دمیرتاش نیز اشاره کرد و گفت این اقدام غیرقانونی است چون اقدامات دمیرتاش در چارچوب قانون و حقوق قرار دارد. این عضو سابق پ.ک.ک. از رویکرد و اقدامات پ.ک.ک. در اقلیم کردستان نیز به شدت انتقاد کرد و گفت باید اوضاع با دقت رصد شود و موضعی مناسب گرفته شود. رویکرد پ.ک.ک. را خشن می‌بینم.

گفتنی است تاکنون ریاست جمهوری ترکیه در مورد احتمال آغاز روند جدید صلح بیانیه‌ای صادر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب