دفاع پلیس ترکیه از زیرگرفتن یک کودک کُرد

  • ۳ سال قبل

مقامات دولتی ترکیه از خودروی زرهی پلیس که کودک ۷ ساله را کُشت دفاع می‌کنند

پدر میراچ میروغلو، کودک هفت ساله‌ای که توسط خودروی زرهی پلیس ترکیه در سیلوپی کشته شد، می­گوید فرماندار به او گفته است که فیلم‌هایی را مشاهده کرده است که نشان می­دهد خودرو «به آرامی در حال حرکت است». پدر این کودک اعتراض کرده که پلیس باید به نحو مقتضی مجازات شود تا از حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.

همانطور که مقام دولتی در شهر سیلوپی در جنوب شرقی ترکیه به نفع افسر پلیس که در حال رانندگی خودروی زرهی بود و میراچ ۷ ساله را کشته بود، موضع گرفت؛ پدر آن پسر به شدت این ادعا را رد کرد که خودرو به کندی پیش می­رفت، و با اعتراض گفت که پسرش به خاطر ضربه ۱۱ متر پرتاب و دوچرخه‌اش تکه‌تکه شد.

صالح میروغلو گفت: «او به من گفت که فیلم­های ویدئویی وجود دارد که در آنها خودرو به کندی پیش می­رفت». اگر واقعاً کند پیش می­رفت، دمپایی­های پسرم تا پشت‌بام پرتاب نمی­شد. خودش ۱۱ متر پرتاب شد. دوچرخه‌اش چهار تکه است … من حتی نمی­دانم چرا ماشین آنجا بود. شما در میان غیرنظامیان هستید».

 

بیشتر بخوانید:

خودروی زرهی ترکیه یک کودک را عمداً زیر گرفت

 

در حالی که پدر خواهان عدالت است و می­گوید راننده خودروی زرهی باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشد و به منظور جلوگیری از حوادث مشابه مجازات قانونی شود، این افسر بلافاصله پس از اظهار نظر در دادستانی آزاد شد. مردم و نمایندگان احزاب مخالف اردوغان اعتقاد دارند که کودکی ۷ ساله توسط یک خودروی زرهی کشته شد. شما نمی­توانید این را یک تصادف رانندگی معمولی بنامید.

بر اساس داده­های انجمن حقوق بشر، کشته شدن ۳۷ کودک توسط خودروهای زرهی، که همگی در استان­هایی با اکثریت کردنشین مانند دیاربکر، شرنخ، وان، هکاری و ماردین (مریدین) هستند، نشان می‌دهد سیاست عدم مجازات افسران نظامی یا پلیس مجرم، سیاست رسمی دولت ترکیه است. در واقع باید گفت این وضعیت معافیت از مجازات در مورد این حوادث، آن هم در یک منطقه خاص، هدف قرار دادن کودکان در آن منطقه، منجر به سوالات مختلفی می­شود. زیرا این معمولی نیست که ۳۷ کودک در ۳-۴ سال گذشته توسط خودروهای زرهی کشته شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب