شیخ مامند: «یکتی پ.ک.ک. را بلای سر مردم کرده است»

  • ۳ سال قبل

یک مسئول سابق اتحادیه میهنی کردستان (یکتی) با اشاره به حضور پ.ک.ک. در مناطق تحت کنترل یکتی در اقلیم کردستان از یکتی به خاطر اشتباه آن انتقاد کرد و افزود «یکتی با اجازه دادن به استقرار پ.ک.ک. مرتکب اشتباه شده و امروز نیز تاوان اقدامات خرابکارانه آن را می‌دهد».

شیخ مامند طی گفتگویی اعلام کرد «نمونه دخالت پ.ک.ک. در امور اقلیم کردستان، فعالیت اعضای آن در اعتراضات  مردمی اخیر بود و با به آشوب کشیدن اعتراضات قصد دارند وجود اقلیم کردستان را به چالش بکشند. نابود شدن حاکمیت سیاسی اقلیم را هدف قرار می‌دهد. شاهد تیراندازی از میان معترضان بودیم و همگی اعضای پ.ک.ک. بودند. پ.ک.ک. خیلی مشتاق است اقلیم کردستان از بین برود.»

این مسئول سابق یکتی ضمن تاکید بر حق مردم برای اعتراض افزود «در اعتراضات اخیر آشوب‌های زیادی روی داد و ثابت شد عوامل غیرمردمی در آن دخالت داشتند. عوامل پ.ک.ک. به ویژه در چمچمال اعتراضات را به آشوب کشاندند. به مردم تیراندازی کردند و بدین ترتیب زمینه خشونت را فراهم آوردند تا نیروهای امنیتی نیز علیه مردم دست به خشونت بزنند. یکتی با دادن اجازه به پ.ک.ک. جهت استقرار در مناطق تحت کنترل خود مرتکب اشتباهی بزرگ شد و اکنون تاوان آن را می‌دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب