حمله نژادپرستان تُرک به یک خانواده کُرد در قونیه

  • ۳ سال قبل

آخرین حمله نژادپرستانه در ترکیه باعث کشته شدن یک شهروند کرد در قونیه شد. گروهی متشکل از ۶۰ نژادپرست در قونیه به یک خانواده کرد حمله کردند و یک شهروند کُرد به نام حکیم دال (۴۳ ساله) را به قتل رساندند.

یک حمله مسلحانه‌ی نژادپرستانه علیه یک خانواده کرد که در قونیه زندگی می‌کنند، بار دیگر وضعیت وخیم کردها در ترکیه و نژادپرستی سیستماتیک علیه آنها را اثبات کرد.

این خانواده که اهل دیاربکر هستند، ۲۰ سال است که در قونیه اقامت دارند وپیشتر نیز حملات نژادپرستانه علیه خود را به پلیس گزارش کرده بودند. این خانواده به رسانه‌ها گفتند «که افراد مسلح، ما را تهدید کردند و تحت فشار قرار دادند که از اینجا برویم. آنها فریاد می‌زدند ما ملی‌گرا هستیم. اجازه زندگی در این شهر را به شما نخواهیم داد».

 

بیشتر بخوانید:

حمله به گردشگران کُرد در ترکیه

 

این خانواده هفت نفره کُرد ساکن منطقه «باغچه شهر» که چهار تن از آنها را زنان تشکیل می‌دهند، در تاریخ ۱۲ می مورد حمله ملی‌گرایان افراطی ساکن همین منطقه قرار گرفتند. مهاجمان نیز با هم خویشاوند بودند و با چاقو، سنگ، و چماق به این خانواده حمله کردند.

حمدیل دال، برادر حکیم دال به رسانه‌ها گفت: «بهانه اصلی این نزاع، چرای حیوانات در یک دشت خالی بود. آنها اختلاف در این مورد را بهانه کردند و به ناگهان به صورت ۶۰ نفره به ما یورش آوردند. اما فقط سه نفر بودیم که مورد حمله قرار گرفتیم. آنها خودسرانه به ما حمله کردند، زیرا ما کرد هستیم. برادرم هنگام حمله کشته شد».

شاهد این حادثه، محمد امین، نیز تاکید کرد: «این خانواده کُرد با دامداری امرار معاش و مدتهاست در این روستا زندگی می‌کنند. آنها قبلاً سه بار مورد حمله قرار گرفتند. من اطمینان دارم مختار روستا (مسئول روستا) عامل تحریک نژادپرستانه بود. مختار مردم محلی را علیه خانواده تحریک می‌کرد».

 

بیشتر بخوانید:

آزار سیستماتیک کردها؛ بازداشت خبرنگاران به دلیل افشای جنایت در ترکیه

 

کردها در ترکیه بطور روزانه مورد حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند. این حملات به دلیل اطمینان مهاجمان از حمایت دولت از آنها انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب