تشدید جنگ رسانه‌ای پارتی و یکتی

  • ۴ سال قبل

جنگ رسانه‌ای بین دو حزب حاکم در اقلیم کردستان روز به روز تشدید می‌شود. رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات کردستان (پارتی) لاهور شیخ جنگی، رئیس مشترک جدید یکتی، را “خودفروش” نامیدند و اعلام کردند وی “تعدادی از نمایندگان یکتی و چند حزب دیگر را  با پول خریده و همراه آنان جنگ رسانه‌ای با هدف تخریب حکومت اقلیم کردستان را  آغاز کرده است”.

رسانه‌های وابسته به مسعود بارزانی لاهور شیخ جنگی را “سردسته خیانت 16 اکتبر” نامیدند و مدعی شدند “وی تعدادی روزنامه‌نگار و نویسنده را در سلیمانیه با پول خریده تا علیه حکومت اقلیم دست به تبلیغات منفی بزنند”. جواد سوار، یک کارشناس هوادار پارتی، می‌گوید: “حکومت اقلیم کردستان در مبارزه با کرونا موفقیت‌های زیادی کسب کرد و یکتی چشم دیدن این موفقیت را ندارد؛ در حالی که خود نیز بخشی از حکومت است”.

کارشناسان کرد معتقدند اگر روند کنونی تشدید تنش‌ها بین پارتی و یکتی افزایش یابد و به نظر می‌رسد موضوعاتی مانند تنش‌های زینه‌ورته به آن سرعت می‌بخشند؛ شاهد درگیری‌های مسلحانه دو طرف همانند دهه نود میلادی خواهیم بود که بیش از 5 هزار پیشمرگه در آن کشته شدند. شدت اختلافات به حدی است که اقلیم کردستان عملا دو اداره‌ای است و سلیمانیه، حکومت اقلیم در اربیل و به ریاست خانواده بارزانی را به رسمیت نمی‌شناسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب