تعرض به زنان توسط مقامات ارتش ترکیه در شرناخ

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از منابع محلی در شرناخ، شهروندان شرناخ، در یک محله حاشیه‌ای این شهر، چند شب پیش صدای یک دختر 13 ساله را شنیدند که برای فرار از تعرض یک سرگرد ارتش ترکیه، تلاش می‌کرد. این اقدام مامور ارتش ترکیه باعث اعتراض شدید مردم محلی شده و آنها به این اقدامات تکراری بسیار معترض هستند. مردم و رسانه‌های محلی مدعی هستند که پیشتر نیز یک زن 18 ساله در شهرستان بشیری در استان باتمان ترکیه، بعد از مورد تجاوز واقع شدن توسط گروهبان ارتش ترکیه، به بیمارستان منتقل شده بود. این زن 18 ساله قصد شکایت از این مامور نظامی را داشته، اما وی زن را بازداشت و به او تجاوز کرده و وی را ربوده و به ازمیر منتقل کرده است. خانواده این زن بارها و بارها به کلانتری مراجعه کرده بودن تا از دخترشان اطلاعاتی کسب کنند.

این زن گفته که گروهبان بعد از شکایت، ضمن تهدید وی، اعلام کرده «مهم نیست به کجا شکایت می‌کنید ، هیچ کس نمی‌تواند با من کاری کند. من قبلاً بارها این کار را کرده‌ام ، هیچ کس نتوانسته است کاری انجام دهد».

گفتنی است این ادعاها، نشان دهنده تبعیض سیستماتیک علیه کردها در ترکیه است. زیرا به طور اصولی، قانون از نیروهای نظامی حمایت کرده است و همین امر نیز باعث شده شکایاتی از این دست به جایی نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب