اینجه: اردوغان فریبکار است

  • ۴ سال قبل

وحدالدین اینجه، نویسنده و سیاستمدار کرد ترکیه، که قبلا از حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان بود، پس از جدایی از آن یکی از موسسان حزب آینده است. وی در گفتگو با شبکه رووداو اعلام کرد حزب عدالت و توسعه در آغاز فضا را خوب تغییر داد و قول‌های خوبی به کردها داد اما در سال‌های اخیر همه درها را بست و کردها را فریب داد.

آقای ایجه در مورد رفتار رجب طیب اردوغان با حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ.) نیز افزود: این حزب شش میلیون رای در ترکیه کسب کرده است و نباید آن را تروریست نامید و صلاح الدین دمیرتاش نیز نباید در زندان باشد چون با زندانی کردن سیاسیون نمی‌توان مشکلات ترکیه را حل کرد. باید دمیرتاش آزاد شود اما از طرفی آقای دمیرتاش باید از همه معذرت بخواهد چون در جنگ خندق‌ها از  پ ک ک حمایت کرد و هر دو شهرهای کرد را به نابودی کشاندند. آقای دمیرتاش باید تغییر رفتار دهد چون سیاستی که ه.د.پ. انجام می‌دهد نه سیاست کردی نه ترکیه‌ای و نه منطقه‌ای هیچ کدام نیست.

وی در بخشی از سخنان خود در مورد سیاست ترکیه در مورد زبان کردی گفت: هر آنچه لازم بوده تاکنون گفته شده و مقامات ترکیه می‌دانند خواسته کردها چیست و آنان نیز همیشه قول داده‌اند و هرگز به آن عمل نکرده‌اند. اگر آقای اردوغان واقعا به حرف‌های خود معتقد است باید به آنچه گفته عمل نکند دیگر دوست نداریم قول شفاهی بشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب