اوپوزیسون اقلیم کردستان خواهان تظاهرات علیه حکومت شد

  • ۴ سال قبل

شاسوار عبدالواحد، رئیس حزب «نسل نو» در اقلیم کردستان خواهان تظاهرات سراسری شد. وی از مردم خواست علیه سه دهه حاکمیت دو حزب حاکم اعتراض نمایند. شاسوار عبدالواحد در صفحه فیسبووک خود اعلام کرد حاکمان اقلیم کردستان تلاش می‌کنند تا منتقدان و مخالفان متحد نشوند و با تفرقه میان آنان قصد دارند به وضعیت کنونی ادامه دهند. ما باید با هم علیه حکومت اقلیم متحد شویم. مردم باید از این بازی احزاب حاکم آگاه باشند. نباید سرکوب، ظلم و بی عدالتی قدرت کنونی را فراموش کنیم.

این سیاستمدار کرد افزود: «اقلیم کردستان اکنون با بحران مالی دوگانه مواجه است. این سبب شده تا حکومت نتواند زندگی مردم را تامین کند. منابع مالی حکومت در سطحی گسترده ته کشیده است. قیمت نفت بسیار پایین است و فقط در صورت توافق سریع با بغداد می‌تواند جان بگیرد. در غیر این صورت ناچار است صدها هزار کارمند بخش دولتی را اخراج کند. همچنین، به خاطر وضعیت کرونا تعداد زیادی از خانواده ها توان امرار معاش ندارند، چون تمام اقلیم قرنطینه شد».

شاسوار عبدالواحد می‌گوید: «حکومت اقلیم از ممنوعیت تردد کرونایی سواستفاده می‌کند تا مردم نتوانند تجمع کنند. اخیرا در دهوک نیز معلمان به خاطر تاخیر چند ماهه حقوق خود اعتراض کردند اما دستگیر شدند. پارتی به رهبری مسعود بارزانی آزادی بیان را سرکوب می‌ک‌ند. دیندار زیباری مسئول امور حقوق بین‌الملل حکومت اقلیم از سرکوب دفاع کرد و اعتراض را نقض قوانین بهداشتی کرونا دانست»!

عبدالواحد اعلام کرد: «بیایید اعتراض کنیم. این حق ماست. حق آینده خانواده ماست. ما برای حقوق خود اعتراض می‌کنیم، نه برای منافع یک حزب سیاسی».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب