رسانه‌های اقلیم گزارش کردند: پ.ک.ک عامل تخلیه روستاهای اقلیم است

  • ۴ سال قبل

در پی تشدید حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه علیه مقرهای پ.ک.ک دراقلیم کردستان، این حملات و حضور پ.ک.ک سبب افزایش نارضایتی از ترکیه، پ.ک.ک و اقلیم کردستان شده است. شبکه رووداو وابسته به نچیروان بارزانی با انتشار گزارشی در مورد حملات ترکیه می‌نویسد: «روز به روز بر تعداد روستاهایی که در استان دهوک تخلیه می‌شوند، افزوده می‌شود و مردم از ترس جان خود محل زندگی و امرار معاش خود را ترک می‌کنند و راهی شهرها می‌شوند».

این گزارش در ادامه می نویسد: «ترکیه حمله می کند، پ.ک.ک منطقه را ترک نمی‌کند و تبعات آن نیز گریبان مردم را می‌گیرد. روستاهای استان دهوک هر روز بیشتر خالی از سکنه می‌شوند. پ.ک.ک در روستاهای اقلیم کردستان نیز مستقر می‌شود و بدین ترتیب غیرنظامیان قربانی می‌شوند».

این در حالیست که مردم ضمن محکوم کردن حملات ترکیه و حضور غیرقانونی پ.ک.ک که سبب سلب امنیت شده خود حکومت اقلیم کردستان را نیز محکوم می کنند که تاکنون در برابر حملات ترکیه سکوت کرده است. بسیاری نیز همکاری بارزانی در تاسیس بیش از بیست پادگان ترکیه در داخل خاک اقلیم را همکاری این خانواده با ترکیه برای ناامن کردن اقلیم کردستان می‌دانند و از پ.ک.ک نیز می‌خواهند منطقه را ترک کند تا بیش از این مردم قربانی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب