انتقاد دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از سیاست پ.ک.ک «در ناپدیدسازی اعضا و استفاده از کودکان در جنگ»

  • ۳ سال قبل

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران با توجه به ادامه سیاست ربایش و فریب اعضا به ویژه اعضای کودک و زیر سن قانونی توسط گروه مسلح و شبه‌نظامی پ.ک.ک و شاخه‌های آن، قتل، ترور و به کشتن دادن این اعضا و اصرار این گروه بر سیاست ناپدیدسازی اجباری اعضای خود، اعلام خبر کشته شدن آنها با تاخیر چند ساله و مشخص نبودن سرنوشت و محل دفن این افراد، بار دیگر از پ.ک.ک و شاخه‌های آن، نهادهای حقوق بشری منطقه‌ای، ملی و کُردی و دولت‌های عراق، سوریه و ایران و ترکیه می‌خواهد هرچه سریعتر به این روند پایان داده و سرنوشت اتباع خود که در اختیار پ.ک.ک هستند را مشخص کنند.

 

بیشتر بخوانید:

ادامه جنایت پ.ک.ک|ناپدیدسازی اجباری و اعلام خبر مرگ اعضا پس از ۶ سال

 

در ادامه سیاست کشتار نوجوانان و جوانان کُرد توسط پ.ک.ک، در جنگی بی‌نتیجه و ۴ دهه‌ای با ترکیه، این گروه به تازگی جنایت جدیدی انجام داده است و خبر مرگ اعضای خود را با بیش از ۴ سال تاخیر اعلام کرده است.

 

 

تصویر فوق که توسط سایت رسمی این گروه تروریستی مشخص شده است، ۵ نوجوان را نشان می‌دهد که حداقل ۴ نفر آنها زیرسن قانونی برای جنگ هستند و مشخصاً در سنین پایین توسط پ.ک.ک ربوده شده و یا فریب خورده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران: استفاده پژاک وپ.ک.ک از کودکان و نوجوانان، جنایت و نقض حقوق‌بشر است

 

پ.ک.ک تاریخ کشته شدن این نوجوانان را روز ٢٩ ژوئیه ٢٠١٧ / ٧ مرداد ١٣٩۶ در منطقه تخت‌رش بخش شاخی استان وان ترکیه اعلام کرده است. آیا این سیاست، مصداق جنایت جنگی نیست؟ جای این کودکان در مدرسه است یا غارهای پ.ک.ک در قندیل؟ چرا کودکان باید قربانی سیاست بی‌نتیجه پ.ک.ک شوند؟ چرا علت دقیق مرگ، سرنوشت پیکر این کودکان و نتیجه سیاست «کودک‌سربازی» پ.ک.ک به طور دقیق از جانب سران این گروه- که هرگز آسیب نمی‌بینند و کشته نمی‌شوند- اعلام نمی‌شود؟ چرا فرزندان سران گروه مسلح، در جنگ کشته نمی‌شوند؟ دیدبان حقوق بشر کردستان ایران مصرانه از پ.ک.ک می‌خواهد به سیاست استفاده از کودکان در جنگ به سرعت خاتمه دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب