اعتراف پژاک به اخاذی از اهالی مناطق مرزی کردستان

  • ۱ سال قبل

گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در اعتراف پژاک به اخاذی از اهالی مناطق مرزی کردستان

اعضای پژاک در اقدامی پیش دستانه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که عده ای با پوشش لباس مبدل گریلاها، اقدام به اخاذی از اهالی ساکن در جداره مرزی مریوان، کوسالان و اورامانات نموده اند که پژاک از این موضوع بی اطلاع بوده و عناصر خود را از این اقدامات ایذایی مبرا دانسته است.

این درحالی است که با بررسی های دقیق میدانی مشخص گردید، یک تیم از اعضای پژاک از روستاییان ساکن نقطه صفر مرزی در روزهای گذشته به کرات اقدام به اخاذی نموده و کسانی را که در برابر آن ها مقاومت کرده اند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح کرده اند.

همه ساله با شروع فصل سرما و برف و با توجه به وضعیت بحرانی مقرات پژاک و نبود حداقل امکانات، این اعضا با تهدید روستاییان و کولبران نقطه صفر مرزی، آن ها را وادار به تامین مایحتاج خود می کنند و در صورت مقاومت در برابر انها، روستاییان را مورد آزار و اذیت قرار داده و حتی ربوده و به قتل می رسانند.

متاسفانه همه ساله گزارش های متعددی از اقدامات ایذایی گروه‌های شبه نظامی به ویژه پ.ک.ک و پژاک در نواحی صفر مرزی به گوش می رسد که نیاز است مسئولین اقدامات جدی تری در راستای کنترل این گونه اقدامات در پیش گیرند و موجبات آزار و اذیت هموطنان ساکن در مناطق مرزی را به حداقل برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب