اربیل، دهوک و سلیمانیه در تیررس کرونا

  • ۴ سال قبل

رسانه‌های اقلیم کردستان گزارش کردند موارد جدیدی از ابتلای افراد به کرونا در اربیل ثبت شد. در آخرین مورد در اربیل یک جوان 25 ساله نیز تست مثبت کرونا دارد این در حالی است، که قبلا در سلیمانیه و دهوک نیز مواردی به صورت رسمی اعلام شده‌اند.

رسانه‌های اقلیم کردستان می‌گویند هنوز وزارت بهداشت در این زمینه واکنش نشان نداده در حالی که تاکنون افرادی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و حداقل 1790 نفر قرنطینه شده‌اند. رسانه‌های منتقد می‌گویند حکومت اقلیم کردستان پنهان‌کاری می‌کند.

اخیرا دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، در صفحه فیسبووک خود اعلام کرد مواردی از کرونا از طریق عبور قاچاقی از مرز وارد شده است. گزارش‌های محلی از رانیه نیز حاکیست اعضای پ.ک.ک/پژاک در محدوده مرزی رانیه در خاک اقلیم کردستان با گرفتن یکصد دلار افراد را به صورت قاچاقی وارد اقلیم می‌کنند و افراد دستگیر شده نیز تست مثبت کرونا داشتند. همچنین، افراد فراری پ.ک.ک/پژاک به اربیل و سسلیمانیه وجود کرونا در مقرهای پ.ک.ک/پژاک در قندیل را تایید کرده‌اند. نگرانی‌ها از شیوع کرونا در اقلیم، عدم توانایی دولت برای کنترل آن و ضعف در حوزه بهداشت و درمان، حتی باعث تعطیلی نماز جمعه و مدارس و دانشگاه‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب