ویدیو/مادر رناس خطاب به مظلوم کوبانی: اگر راست می‌گویید پسرم را آزاد کنید

  • ۴ سال قبل

چند روز پیش خبر تاسیس دفتر ویژه پیگیری سرنوشت کودک‌سربازان در ی.پ.گ/نیروی سوریه دموکراتیک توسط اداره خودگردان وابسته به پ.ک.ک در شمال و شمال شرق سوریه منتشر شد و دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نیز آن را پوشش داد. مسئولان اداره خودگردان اعلام کردند افرادی که به دنبال کودکان خود هستند، می‌توانند به این دفتر مراجعه کنند.

خانم لیلی احمد، مادر یک کودک‌سرباز 15 ساله، اولین کسی است که به این دفتر مراجعه کرد و خطاب به مظلوم کوبانی می‌گوید: «پسرم رناس به خاطر فقر و نداری ناچار شد ترک تحصیل کند. همسرم نیز فوت کرده و رناس تنها نان‌آور خانواده است. ی.پ.گ روز هشتم ماه جاری میلادی او را ربوده و به عنوان جنگجو برده است. به مراکز و دفاتر آسایش و ی.پ.گ سر زدم اما جواب رد به من دادند. من و دو فرزند دیگرم چشم به راه هستیم. از شما می‌خواهم پسرم را برگردانید».

همان طور که اظهارات این مادر نشان می‌دهد روند به عضویت گرفتن کودکان به عنوان سرباز در ی.پ.گ/پ.ک.ک همچنان ادامه دارد و به اعتقاد بیشتر کارشناسان کرد تاسیس دفاتر پیگیری امور کودکان تحت فشار نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی است که بیشتر یک ژست نمادین برای کم کردن یا رفع این فشار است، و نه توقف واقعی روند عضوگیری کودکان.

لینک فایل ویدیویی:

https://www.rudaw.net/kurmanci/kurdistan/010920206

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب