ویدیو/اظهارات دختری که مسئولان ارشد پ.ک.ک. به او تجاوز کردند

  • ۴ سال قبل

ترجمه: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

-کسی نیست شما را نجات دهد. تا می‌توانید داد بزنید، اما هیچ کس نیست به داد شما برسد. نمی‌توانید مقاومت کنید. وقتی در مقرهای پ.ک.ک هستید راه نجات ندارید.

این عضو سابق پ.ک.ک. که هنگام عضویت نوجوان بوده، می‌گوید:

-به من گفتند اگر عضو مشوید، اما هر وقت خواستید می‌توانید برگردید. اما چنین نبود. من ندیدم کسی بتواند به میل خود برگردد. من از معدود افرادی‌ام که توانستم فرار کنم.

خانم ف.ی. متولد دیاربکر در سال 2013 عضو پ.ک.ک/ی.پ.گ. شد. او می‌گوید تحت تاثیر تبلیغات زنان گروه قرار گرفت. من از لحاظ روحی در وضعیت خوبی نبودم و آنان این را می‌دانستند. از این ضعف من بهره‌برداری کردند. چون مشکلات خانوادگی نیز داشتم. چند نفر از دوستانم نیز تاثیر گذاشتند. چون برای پ.ک.ک. تبلیغ می‌کردند. آنان نقاط ضعف مرا می‌دانستند و از این طریق به من نزدیک شدند.

وقتی به مرز سوریه-ترکیه رسید شخصا شاهد سواستفاده در مقرها بود.

-من تصور می‌کردم وضعیت خیلی خوب است و افراد آنجا خوب هستند. در برخورد اول وقتی به اعضای ارشد معرفی می‌شوید از شما می‌پرسند اهل کجایید. در مورد وضعیت خانواده و افرادی که فکر می‌کنید می‌توانند عضو شوند می‌پرسند. برای این که این معرفی صورت گیرد افراد را به صورت انفرادی دعوت می‌کنند. مرا هم داخل یک اتاق بردند و من هم فکر کردم روندی عادی است. فرمانده خیلی به من نزدیک و صمیمی شد من هیچ تصوری از قبل نداشتم. او را مثل پدرم می‌دانستم اما باید با اطمینان بگویم سواستفاده جنسی از دختران ضعیف و زیبا وجود دارد. از آنان استفاده می‌کنند. من 16 سال داشتم. می‌گویند سواستفاده از کودکان وجود ندارد اما چنین نیست.

او هنگام استقرار در مقرها در عراق و سوریه چندین بار مورد تجاوز جنسی چندین رهبر پ.ک.ک قرار گرفت.

-کسی که به من تجاوز کرد فرمانده ایالت بود. او مرتکب جنایات زیادی شده بود. می‌گفت این را می‌خواهم و آن را می‌خواهم. کسی نمی‌تواند اعتراض کند. من چند بار هم مورد تجاوز فردی دیگر قرار گرفتم. او حتی درجه و رتبه‌اش بالاتر بود.

وقتی او تصمیم گرفت گروه را ترک کند، سواستفاده بدتر شد.

-آنان 9 ماه مرا زندانی کردند تا حرف بزنم. چند عضو دیگر نیز آنجا به تجاوز ادامه دادند. دختران دیگر در آن زندان نیز مورد تجاوز قرار می‌گرفتند. هیچ کس از ترس نمی‌توانست چیزی بگوید.

پس از شش سال سواستفاده و آزار و اذیت، او را در مزرعه‌ای رها کردند. پهپادهای ترکیه گشت می‌زدند و حملات هوایی صورت می‌گرفت. سران پ.کک می‌خواستند او توسط پهپادهای کشته شود اما این قربانی پک.ک زنده ماند.

-مرا به سوریه فرستادند. چند بار بیهوش شدم. آن را طوری دیگر تفسیر کردند و به سوریه فرستادند. چون افراد زیادی مورد تجاوز قرار گرفته بودند. وقتی توانستم با خانواده‌ام تماس بگیرم به آنان گفتم قصد دارم فرار کنم. حتی کسانی که مثل من مورد تجاوز قرار نگرفته بودند نیز می‌خواهند فرار کنند اما فرصت ندارند و خیلی سخت است. همه شانس ندارند و سران پک.ک اقدامات احتیاطی زیادی انجام می‌دهند. اگر کسی فرار کند و نتوانند بگیرند او را می کشند. از پشت شلیک می کنند و می‌گویند توسط ارتش کشته شد. افراد زیادی همانند من دوست دارند فرار کنند از چهره‌هایشان معلوم است آنچه پ.ک.ک./ی.پ.گ. می‌گوید دروغ است. در تلویزیون‌ها خود را قهرمان توصیف می‌کنند. اما در واقع جهنم است.

ف.ی. در سال 2019 فرار کرد و به نیروهای امنیتی تسلیم شد همانند صدها عضو دیگر که شستشوی مغزی داده شده بودند. او می‌گوید هدفش از بیان سرگذشتش این است تا درس عبرت برای دیگران باشد.

لینک ویدیو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب