میا بلوم: جذب آنلاین عضو توسط گروه‌های تروریستی در اروپا تهدیدی جدی است

  • ۴ سال قبل

خانم میا بلوم، نویسنده کتاب صدف بمب؛ زنان و تروریسم طی مصاحبه‌ای اعلام کرد «این تصور که زنان نمی‌تواند در اقدامات تروریستی و جهادی وارد شوند هنوز توسط کشورهای غربی جدی گرفته نمی‌شود. اکنون زنان از نقاط مختلف در فعالیت های تروریستی شرکت می‌کنند. از نیجریه گرفته تا سوریه و اکنون نیز به آمریکا می رسد. آنان در خدمت تروریست‌های افراطی قرار می گیرند».

این کارشناس امور تروریسم می‌گوید: «ما شاهد حضور افرادی غربی در سوریه هستیم که با اهداف تروریستی راهی آن منطقه شده‌اند. بعضی طی چند سال آنجا حضور داشتند و برگشتند. تروریست‌ها از آمریکا و کانادا تا اروپا تلاش می‌کنند با استفاده از زنان از چشم نهادهای استخباراتی دور باشند و کمتر جلب توجه نمایند. این زنان غربی‌اند و با گذرنامه غربی رفت و آمد می کنند و بیشتر آنان نیز آزادانه سفر می کنند».

چند عضو غربی ی.پ.گ

خانم میا بلوم در ادامه افزود: به عنوان مثال، شری یک دختر آمریکایی مسئول تامین مواد مورد نیاز تروریست‌ها در داخل بود. او به صورت آنلاین با یک فرد تروریست آشنا و سپس عاشق او شده بود. او قبل از  این که دستگیر شود حتی از کلیسا برای کمک به داعش استفاده کرده بود. بیشتر این زنان از طریق اینترنت به مسیر افراطی‌گرایی هدایت می‌شوند.

این کارشناس به یک مورد در بریتانیا اشاره می‌کند که یک زن را از طریق اینترنت مسئول قتل یک نماینده پارلمان انگلیس کرده بودند که از جنگ علیه عراق حمایت می‌کرد.  

اظهارات این کارشناس در حالی مطرح می‌شود که ی.پ.گ. واحدی از جنگجویان غربی تشکیل داده که پس از آموزش و جنگ در سوریه با گذرنامه غربی تردد می‌نمایند. بیشتر آنان پس از بازگشت حتی دستگیر و بازجویی نیز نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب