جان پُل رولر: پ.ک.ک برای امنیت اروپا یک خطر جدی است

  • ۳ سال قبل

در ادامه تبدیل پ.ک.ک. به تهدیدی جدی نه تنها برای خاورمیانه بلکه برای کشورهای اروپایی، کارشناسان غربی نیز روند عضویت اتباع کشورهای غربی در این گروه و بازگشت آنان پس از آموزش های مسلحانه به کشور متبوعشان را خطری بسیار جدی برای امنیت اروپا می‌دانند. جان پُل رولر مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تروریسم در ژنو در مورد خطر تروریسم پ.ک.ک. برای امنیت اروپا می‌گوید:

«پ.ک.ک. افرادی را از اتباع کشورهای غربی به صورت غیرقانوین به عضویت خود در می‌آورد. بخش بسیار مهمی از عضوگیری از میان کسانی صورت می‌گیرد که کرد نیستند بلکه اروپایی هستند. اکنون به راحتی می‌توانید در توئیتر، در شبکه‌های تلویزیونی و دیگر ابزار تبلیغاتی آنها ببینید ی.پ.گ. در حد زیادی تبلیغ می‌کند و روی افراد کشته شده خود به عنوان شهید مانور می‌دهد و برای مخاطب روی کشته‌های اروپایی تاکید می‌کند».

آقای رولر در ادامه افزود: «اخیرا تعداد زیادی از اتباع بریتانیایی دیده شده‌اند که عضو این گروه شدند که اکثرا نیز جوان و سربازان سابق بودند و این افراد پس از کشته شدن به عنوان شهید برای آنان مراسم برگزار شده و در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند. باید بگویم هنوز هم با یکی از باتجربه‌ترین سازمان‌ها مواجه هستیم که سازمان یافته در این زمینه عمل می‌کند و در این بخش از جهان ریشه می‌دواند. خطر پ.ک.ک جدی است و اگر فردا بخواهد، می‌تواند اروپا را به حمام خون تبدیل نماید».

مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تروریسم در ژنو خاطر نشان کرد: «این گروه تروریستی همیشه از توانایی برخوردار بوده تا نه تنها در خاورمیانه بلکه در صحنه بین‌المللی نیز دست به اقدامات تروریستی بزند. پ.ک.ک. به راحتی پول نقد را از اروپا جمع‌آوری و در بانک‌های مختلف پخش می‌کند و پس از آن از طریق حواله و یا اشکال دیگر به صورت نقدی منتقل می‌شود تا در خاورمیانه مورد استفاده قرار گیرد. پ.ک.ک، توانایی جمع‌آوری پول هنوز هم در اروپا دارد و این خطری جدی است».[1]

[1].https://www.youtube.com/watch?v=eoS5KHB3iTI&t=14s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب