مارک پولیمروپوروس: «آمریکا در سوریه با یک گروه تروریستی متحد است»

  • ۴ سال قبل

مارک پولیمروپوروس، از مسئولان سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که 26 سال در آن خدمت کرده، طی مصاحبه‌ای گفت «نکته جالب مبارزه آمریکا با داعش در سوریه این است که دراصل با یک گروه تروریستی یعنی پ.ک.ک متحد شده است». این افسر سیا که در ژوئیه 2019 بازنشسته شده تاکید می‌کند نیروی سوریه دموکراتیک نیز همان ی.پ.گ/پ.ک.ک است و فقط تغییر نام داده است.

مارک پولیمروپوروس که در حوزه ضدتروریسم در خاورمیانه و آفریقا تخصص دارد در این مصاحبه افزود: «پ.ک.ک یک سازمان تروریستی است و طی چندین دهه هزاران انسان را به قتل رسانده و بیشتر آنان غیرنظامی‌اند اما متاسفانه ما آمریکایی‌ها با آن همکاری می‌کنیم. این همکاری ما کوتاه مدت خواهد بود».

این افسر سایق سیا در ادامه روابط کنونی آمریکا با نیروی سوریه دموکراتیک در سوریه را غیرمشروع توصیف کرد و گفت باید «از پ.ک.ک دور شویم. نمی‌توانیم منافع متحدان منطقه‌ای خود را قربانی رابطه با یک گروه تروریستی نماییم. نیروی سوریه دموکراتیک نه دموکراتیک است نه متعلق به سوریه. چیزی که مرا ناراحت می‌کند پوشش این گروه در رسانه‌های آمریکایی است. در دولت ترامپ این مشکل تشدید شد. این رسانه‌ها طوری رفتار می‌کنند انگار می‌خواهند پ.ک.ک و شهرت و سابقه آن را تطهیر کنند».

مارک پولیمروپوروس افزود «درواقع وقتی دیدم فرماندهی سنتکام و افرادی مانند برت مک گورک به بهانه جنگ با داعش، مدعی‌اند ی.پ.گ با پ.ک.ک ارتباط ندارد، تعجب کردم. مظلوم کوبانی سردسته عملیات تروریستی پ.ک.ک در شهرها بود و خون افراد بسیار زیادی به دست او ریخته شده است. همین که به عنوان نیروی زمینی از این گروه علیه داعش استفاده شد، کافیست».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب