افزایش نگرانی‌ها در مورد سرنوشت کامل سلیمی؛ عضو ایرانی پژاک

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از منابع محلی در پنجوین، گزارش مستند و متقن دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد مدفون و کشته شدن شماری از نوجوانان و جوانان ایرانی در مقرهای پژاک و غارهای غیراستاندارد این گروه بر اثر بهمن و برف سنگین، باعث بروز واکنش‌ها و سوالات متعددی در اقلیم کردستان عراق و مناطق کردنشین ایران شده است. دیدبان برای بررسی بیشتر این موضوع و ادامه تحقیقات خود و همچنین طرح سوال از مسئولان پژاک در مورد سرنوشت این کودکان و نوجوانان، به سراغ اعضای خانواده این افراد رفته است.

بیشتر بخوانید: سلمان مرادی، عضو ایرانی پژاک، کجاست؟

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، در ادامه مصاحبه با اعضای خانواده این نوجوانان، این بار به سراغ خانواده کامل سلیمی فرزند «چتو» رفته است. «کامل» این نوجوان ایرانی، متولد سال 1375 در ارومیه (منطقه مرگور) است. آقای چتو سلیمی، پدر کامل به خبرنگار دیدبان گفت که فرزندش حدود در آبان 1398 عضو پژاک شده است. وی در مورد پیگیری‌های خود برای مشخص شدن سرنوشت «کامل»، به خبرنگار دیدبان گفت: «تاکنون دو بار به مسئولان پ.ک.ک/ پژاک در کوه‌های اقلیم کردستان مراجعه کرده‌ام. آنها با خشونت، اجازه ندادند پسرم را  ببینم و البته اعتراف کردند پسرم آنجاست و گفتند او را برای آموزش فرستادند».

کامل سلیمی

اینجا را بخوانید: ناصر علیزاده کجاست؟

آقای چتو سلیمی همچنین در مورد وضعیت اقتصادی و کار فرزندش پیش از عضویت تاکید کرد که: «کامل در کار آرماتوربندی و امور ساختمانی، فعال بود و مشکل مالی نداشت. البته کم سواد بود و ممکن است به همین دلیل فریب خورده باشد. هرچند واقعا، چیزی در این زمینه مشخص نیست». این پدرِ کُرد در مورد تلاش‌های دیدبان حقوق بشر در جهت مشخص شدن سرنوشت فرزندش نیز افزود: «از تلاش‌های شما و تیم حقوقی‌تان، برای شکایت از طریق پلیس بین‌الملل و شکایت نزد نهادهای قضایی اقلیم کردستان و همچنین مشاوره‌های حقوقی شما، بسیار سپاسگزارم. اینگونه کمک‌ها حقیقتاً باعث دلگرمی و امیدواری ما به مشخص شدن سرنوشت واقعی فرزندانمان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب