کارشناس مسائل ترکیه: ی.پ.گ نماینده کردهای سوریه نیست

  • ۳ سال قبل

عبدالله کسولی اوغلو، کارشناس مسائل ترکیه در یک مصاحبه گفت: «ی.پ.گ، نماینده کردهای سوریه نیست. تصوری که به صورت مکرر در مطبوعات و رسانه‌ها ایجاد می‌شود تا یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.) به عنوان نماینده همه کردهای سوریه معرفی شوند، و محافل غربی نیز به آن دامن می‌زنند افسانه‌ای بیش نیست».

وی افزود: «جنگ سوریه برای گروه‌های تروریستی فرصتی را فراهم آورد تا بتوانند پایگاه حمایت و پشتیبانی و میدان عملیاتی خود را گسترش دهند. مهم‍ترین نمونه آن پ.ی.د./ی.پ.گ.، شاخه گروه تروریستی و رادیکال مارکسیست-لنینیست پ.ک.ک. است. نهادهای مشهور حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر، نقض حقوق بشر توسط این گروه‌های وابسته به پ.ک.ک. مانند تخلیه اجباری غیرنظامیان از محل سکونتشان و استفاده از کودکان به عنوان سرباز را مستند کرده‌اند. ی.پ.گ همچنین فعالیت گروه‌های کردی مانند انجمن میهنی کردهای سوریه و حزب دموکرات کردستان سوریه را کاملا ممنوع کرده است. روش برخورد پ.ک.ک، سرکوب‌گرایانه است. اما این گروه به بهانه مبارزه با داعش خود را به آمریکا نزدیک کرد و آمریکا نیز با حمایت از این گروه، تضاد در سیاست خارجی خود را اثبات نمود». در این مصاحبه، کسولی اوغلو به سیاست تکراری و متداول در رسانه‌های غربی در مورد ارائه تصویری از ی.پ.گ. اشاره کرده که آن را نماینده کردهای سوریه می‌دانند، در حالی که چنین نیست و این تصویر، افسانه و دروغ است.

وی در مورد تبلیغات رسانه‌ها برای معرفی نیروی سوریه دموکراتیک به عنوان نماینده خواسته‌ها و همه کردهای سوریه می‌گوید: «تصوری که به صورت مکرر در مطبوعات و رسانه ‌ها ایجاد می‌شود تا یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.) به عنوان نماینده همه کردهای سوریه معرفی شوند، و محافل غربی نیز به آن دامن می‌زنند، دروغ محض است». آقای کسولی اوغلو با اشاره به سرکوب کردها توسط این گروه وابسته به پ.ک.ک. تاکید کرد: «ی.پ.گ فعالیت سیاسی و مدنی دیگر گروه‌های کُرد را نیز ممنوع کرده است و جالب این که ی.پ.گ از روش‌های بسیار سرکوبگرایانه برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. اما باید بگویم ی.پ.گ. با پوشش مبارزه با داعش تلاش کرده خود را به آمریکا نزدیک کند. در ادامه باید افزود این رابطه آمریکا با یک گروه تروریستی نشان دهنده تضاد عمیق در سیاست خارجی آمریکا می‌باشد. کافیست بگویم ی.پ.گ. عملا به اصولی معتقد است که با ارزش‌ها و هنجارهای متداول آمریکا در تضاد است».[1]

[1]. https://www.youtube.com/watch?v=zx1nUK9GGQc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب