شهاب احمد: پ.ک.ک. مدارس شنگال را به مقر تبدیل کرده است

  • ۴ سال قبل
شنگال

شهاب احمد، مسئول امور آموزشی شنگال، می‌گوید اعضای مسلح پ.ک.ک. در شنگال یک مدرسه را برای خود به مقر تبدیل کرده‌اند در حالی که دانش آموزان آن جایی برای تحصیل ندارند. آقای احمد طی گفتگویی اعلام کرد “در حالی که آغاز سال تحصیلی می‌باشد و در وضعیت کنونی با کمبود امکانات به ویژه در حوزه آموزشی مواجه هستیم، پ.ک.ک. یکی از مدارس بزرگ شنگال را به مقر آموزشی اعضای خود تبدیل کرده و از تخلیه آن خودداری می‌کند.”

مسئول آموزشی شنگال افزود: “شنگال از لحاظ اداری تابع موصل است و ما در این زمینه به مسئولان ذیربط اطلاع داده‌ایم. این مدرسه قبل از حمله داعش و توسط حکومت اقلیم کردستان تاسیس شده و از لحاظ فیزیکی خیلی بزرگ است. اگر پ.ک.ک. این مدرسه را تخلیه کند، مشکل فضای آموزشی در شنگال حل می‌شود چون علاوه بر بزرگ بودن، بسیار  مدرن نیز است. اما در صورت ادامه امتناع از تخلیه، بخشی از دانش آموزان از ادامه تحصیل باز می‌مانند.”

شهاب احمد با اشاره به روند روزافزون اعتراض کردهای ایزدی به حضور پ.ک.ک. در منطقه شنگال خاطرنشان ساخت “پ.ک.ک. نه تنها مانع تحصیل دانش‌آموزان می‌شود، همان طور که بارها در اعتراضات مادران ایزدی شاهد بودیم، تعداد زیادی از دانش‌آموزان توسط پ.ک.ک. ربوده شده‌اند تا به عنوان کودک‌سرباز مورد استفاده قرار گیرند و تاکنون خبری از سرنوشت آنان در دست نیست و حتی به گفته بعضی از مادران اعضای پ.ک.ک. نسبت به رسانه‌ای کردن موضوع، خانواده های کودکان ربوده شده را تهدید کرده‌اند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب