مادر بهار: “پ.ک.ک. ادامه داعش است”

  • ۴ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

مادر بهار نام یک زن ایزدی فعال علیه کودک ربایی پ.ک.ک. در شنگال است. وی در یک فایل ویدیویی ضمن افشاگری اقدامات ضدانسانی پ.ک.ک.، خواهان کمک برای مقابله با این گروه شده است.

من مادربهار هستم. از منطقه شنگال با شما صحبت می‌کنم. می‌خواهم صدایم به همه جا برسد. به همه مخاطبان به ویژه ایزدی‌‌ها سلام می‌رسانم. بایستی به انجمن‌ها و نهادهای ایزدی و مردم ایزدی بگویم من به عنوان یک مادر مورد تهدید پ.ک.ک. قرار گرفته‌ام. من از تهدید نمی‌ترسم. داعش نیز همانند پ.ک.ک. ما را تهدید کرد. من از تهدید فراتر هستم. داعش هم فرزندان ایزدی را می‌گرفت و تهدید به بریدن سر آنان می‌کرد. تهدید کار داعشی‌هاست. امرور قتل‌‌عام ایزدی‌ها در منطقه شنگال ادامه دارد و قصد ندارد پایان یابد. تصور نکنید داعش آمد و رفت. داعش هنوز هم بالای سر ماست. داعش پ.ک.ک. هنوز در اینجاست. هم فرزندان ما را می‌رباید و می‌برد هم ما را تهدید می‌کند. پ.ک.ک. اکنون صدها کودک ایزدی را برده، سر به نیست کرده و هنوز هم حاضر نیست آنان را به خانواده‌هایشان برگرداند. دهها مادر به خاطر فرزندانشان از غم و غصه شدید جان خود را از دست دادند.

مادر بهار در ادامه می‌گوید:

“ای انجمن‌ها و نهادهای ایزدی. اگر برای ایزدی‌ها فعالیت می‌کنید، بدانید پ.ک.ک. کودکان ما را به زور می‌برد و سال‌‌ها از سرنوشت آنان بی خبر هستیم. شش سال است پسرم را فقط یکبار دیدم. از پسرم خواستم به خانه بیاید اما مظلوم روژ فرمانده‌اش نیم‌‌نگاهی به او انداخت و غیرمستقیم تهدید کرد نباید بیاید و نتوانست بیاید. این رفتار در هیچ دین و ایمانی مورد قبول نیست. اگر توانستیم تعدادی از کودکان را از قتل‌عام توسط داعش نجات دهیم، این بار پ.ک.ک. آنان را می‌رباید. من مرگ با شرف را بر تسلیم شدن به تهدیدهای پ.ک.ک. ترجیح می‌دهم. پ.ک.ک. با آمدن به شنگال جز ویرانی و بدبختی هیچ کاری برای ما انجام نداده است. حتی کوهها را نیز بر ما ممنوع کرده‌اند. هر کسی هم مخالفت کند، دستگیر می‌کنند و می‌برند و کسی دیگر از سرنوشت آنان خبر ندارد. ای نهادهای ایزدی، امروز برادران و خواهران و مادران شما در شنگال اسیر پ.ک.ک. هستند. پ.ک.ک. نجات‌یافتگان از دست داعش را گرفت و برد و عمدا گفت به شنگال نروید چون اگر بروید ایزدی ها شما را خواهند کشت و خواهند گفت شما تغییر دین داده‌اید. وقتی دختران ما از دست داعش نجات می‌یافتند با گل و شیرینی از آنان استقبال می‌کردیم و می‌گفتیم خدا را شکر. اما آن دسته از افرادی که پس از آزادی به دست پ.ک.ک افتادند هرگز نرسیدند بلکه آنان را برد و دیگر پس نداد. ایزدی‌ها از دست کفار داعش نجات یافتند و به دست کفارپ.ک.ک. افتادند.

وی خطاب  به “مجلس ایزدی‌ها” وابسته به پ.ک.ک. می‌گوید:

“ما مجلس خودفریبی هستید. اگر واقعا برای ایزدی‌ها کار می‌کنید چرا علیه این اقدامات پ.ک.ک. کاری نمی‌کنید؟ بارها از شما خواستیم فرزندان ما را از دست پ.ک.ک. نجات دهید اما کاری نکردید. سالهاست از فرزندان خود هیج خبری نداریم. گفتید کاری از دست ما ساخته نیست. اگر چنین است پس چرا اسم خود را “مجلس ایزدی‌ها” گذاشته‌اید؟

لینک فایل اظهارات مادر بهار:

https://darkamazi.net/archives/1017890

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب