یونیسف: غزه، خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است

  • ۸ ماه قبل

یونیسف تخمین می‌زند که در ماه‌های آینده سوءتغذیه حاد در کودکان می‌تواند نزدیک به ۳۰ درصد در غزه افزایش یابد.

رئیس آژانس کودکان سازمان ملل متحد نوار محاصره شده غزه را «خطرناک‌ترین مکان در جهان برای حضور کودکان» خواند و گفت که توافق آتش‌بس به دست آمده بین اسرائیل و حماس برای نجات جان کودکان کافی نیست. کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف به شورای امنیت سازمان ملل گفت که بر اساس گزارش‌ها از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل، بیش از ۵۳۰۰ کودک در غزه کشته شده‌اند که ۴۰ درصد از کشته‌ها را تشکیل می‌دهند. راسل که به تازگی از سفر خود به جنوب غزه بازگشته است، گفت: «این مسئله بی‌سابقه است. من از چیزهایی که دیدم و شنیدم تعجب کردم.»

راسل از توافق اسرائیل و حماس برای آزادی اسرا و توقف جنگ و بمباران وحشیانه در غزه استقبال کرد. اما راسل گفت که توقف بشردوستانه کافی نیست و خواستار «یک آتش‌بس فوری بشردوستانه برای توقف فوری این قتل‌عام» شد.

وی گفت: «برای زنده ماندن کودکان، برای ماندن و اقدامات موثر نیروهای سازمان ملل، مکث‌های بشردوستانه کافی نیست.»

راسل اظهار داشت گمان می­‌رود ۱۲۰۰ کودک دیگر زیر آوار ساختمان­‌های بمباران شده باقی مانده‌اند یا در غیر این صورت نامی از آنها وجود ندارد. راسل افزود: «علاوه بر بمب، موشک و تیراندازی، کودکان غزه در معرض خطر شدید شرایط زندگی فاجعه‌بار هستند. یک میلیون کودک- یا همه کودکان داخل قلمرو غزه-اکنون در ناامنی غذایی هستند و به زودی با بحران فاجعه‌بار تغذیه مواجه می­‌شوند».

یونیسف تخمین می‌زند که در ماه‌های آینده سوءتغذیه حاد در کودکان می‌تواند نزدیک به ۳۰ درصد در غزه افزایش یابد. همچنین ناتالیا کانم، رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، در سخنانی در شورای امنیت، توجهات را به وضعیت اسف‌بار زنان باردار غزه جلب کرد و گفت با این وجود در ماه آینده حدود ۵۵۰۰ نوزاد در شرایط وحشتناکی به دنیا می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا