سوم اوت؛ کشتار ایزدی‌ ها توسط تروریست‌های داعش

  • ۲ سال قبل

سوم اوت؛ کشتار ایزدی‌ ها توسط تروریست‌های داعش و تحریف واقعیات پیرامون آن.

سوم اوت هر سال یادآور جنایت تلخ نسل کشی کردهای ایزدی توسط داعش است.
ابعاد این جنایت دهشتناک هنوز مسکوت و از تعداد قربانیان و مفقودین و زنانی که به بردگی گرفته شدند اطلاع و آماری در دسترس نیست.
سازمان ملل متحد در ژوئن ۲۰۱۶ این جنایت را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخت.
در این سالها جبهه ترور و تجزیه بجای واکاوی زمینه های وقوع این فاجعه کوشیده است خاک در چشم واقعیت بپاشد و ازین تراژدی دکانی برای کسابت خود باز کند.

خاندان بارزانی این فاجعه را دستاویز جذب و دریافت کمک های مالی کشورها و سازمان غربی کردند و این کمک ها نه تنها به دست ایزدیان نرسید بلکه هرسال وضعیت مناطق ایزدی نشین بویژه شنگال از لحاظ اقتصادی و امنیتی بدتر میشود.

دنباله های بارزانی در کردستان ایران که بنام جبهه ترور و تجزیه معروفند هر سال با انتشار تصاویر این جنایت سعی دارند مظلومیت کردهای ایزدی را توجیه گر فعالیت های مخرب خود و شرارت های احزاب مسلح تجزیه طلب کنند.

هر انسان باشرف و متعهدی مسئولیت دارد ضمن بازخوانی فجایع بشری راه را بر تکرار آن در آینده مسدود کند اما در مورد نسل کشی ایزدیان واقعیات فراوانی وجود دارد که ناسیونالیست های کرد در کردستان عراق و ایران هرگز به آنها اشاره نمیکنند چون میخواهند مانع روشن شدن ابعاد ماجرا و شناسایی مسئولین این جنایت برای اذهان عمومی شوند.
ما در اینجا به دو بعد اصلی این فاجعه به اختصار اشاره میکنیم:

نخست
جبهه ترور و تجزیه در مورد منبع پیدایش و تغذیه تروریست های داعش به افکار عمومی توضیح نمیدهند.
چرا خاک در چشم واقعیت میپاشند و روشن نمیکنند که چه کسانی جانوران داعش را به جان مردم خاورمیانه انداختند؟ هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود بوضوح شرح میدهد که آمریکا داعش را ایجاد و حمایت کرد.
این کتاب به فارسی و کردی ترجمه شده ولی به آن اشاره نمیشود چون به مذاق برخی خوش نیامده است.

دوم
در آن روز شوم و با نزدیک شدن تروریست های داعش به منطقه کردهای ایزدی به یکباره هیجده هزار نیروی تا دندان مسلح مسعود بارزانی پا به فرار گذاشتند و مردم بی پناه ایزدی را در برابر جانیان داعشی تنها گذاشتند.
در این سالها هرگز به مسئولیت مسعود بارزانی در حفاظت از کردهای ایزدی و دلیل فرار نیروهای آن اشاره نشده است.
همان قدر که تروریست های داعشی در فاجعه کشتار ایزدیان مسئولیت دارند مسعود بارزانی هم بخاطر رها کردن این مردم مظلوم در مقابل جانوران درنده داعشی مسئول است.
البته اخیرا از طرف اپوزسیون مخالف بارزانی تلاش هایی صورت گرفته است که ابعاد واقعی این جنایت و محاکمه کسانی که در وظیفه خود کوتاهی کردند آغاز شود.

هدف جبهه ترور و تجزیه از یادآوری نسل کشی ایزدیان در این سالها نه محکومیت این جنایت بوده است و نه همدردی با قربانیان آن بلکه تحریف واقعیات و تبرئه بانیان این جنایت در دستور کار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب