زلزله در ترکیه و سوریه صدها قربانی گرفت

  • ۱ سال قبل

زلزله در ترکیه و سوریه صدها قربانی گرفت؛ شمار کشته شدگان رو به افزایش است.

مقامات محلی ترکیه و سوریه تا لحظه تنظیم این خبر اعلام کردند که دستکم ۱۱۸ نفر در پی زلزله‌ای که در ۱۰۰ سال اخیر در این مناطق بی‌سابقه بود، کشته شده‌اند. دستکم ۷۶ نفر از این کشته‌شدگان در ترکیه بودند. اگر چه شمار قربانیان ­­همچنان به دلیل اینکه زلزله در هنگام شب اتفاق افتاده در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷/۸ ریشتر روز دوشنبه جنوب شرق ترکیه را لرزاند و ساختمان‌ها را در چندین شهر تخریب کرد و در بخش‌هایی از سوریه نیزخساراتی به بار آورد.

با توجه به اینکه در زمان وقع زلزله بیشتر مردم در خواب بودند پیش بینی می‌شود شمار آسیب دیدگان همچنان افزایش یابد.

تصاویر تلویزیونی مردم بهت زده‌ای را نشان می‌دهد که با لباس خواب روی برف ایستاده‌اند و امدادگران را در حال جستجو در میان آوار خانه‌های آسیب دیده تماشا می‌کنند.

به گفته آژانس زمین شناسی آمریکا، این زمین لرزه در ساعت ۰۴:۱۷ صبح به وقت محلی رخ داده و همچنین پس لرزه‌ای به بزرگی ۶/۷ ریشتر ۱۵ دقیقه بعد نیز رخ داد.

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS)، پس از زلزله قدرتمندی که بامداد دوشنبه جنوب ترکیه را لرزاند، حداقل ۱۸ پس لرزه با بزرگی بیش از ۴ ریشتر ثبت شده است.

این سازمان اعلام کرد که هفت زمین لرزه با بزرگی بالای ۵ ریشتر را ثبت کرده است. به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، قوی‌ترین پس لرزه تاکنون تنها ۱۱ دقیقه پس از اولین زمین لرزه ثبت شده است و قدرت آن ۶/۷ ریشتر بوده است.

کارشناسان می‌گویند پس‌لرزه‌های قوی احتمالاً در ساعات و حتی روزهای آینده پس از زلزله‌ای به شدت زلزله‌ای که ترکیه صبح دوشنبه تجربه کرد، ادامه خواهند داشت.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام وزارت بهداشت سوریه گزارش داد که در پی زمین لرزه شدید بامداد دوشنبه در جنوب ترکیه دست کم ۲۳۷ نفر کشته و ۶۳۹ نفر زخمی شدند. آمار رسمی کشته شدگان در سراسر ترکیه و سوریه اکنون به بیش از ۳۰۰ نفر و نزدیک به ۲۰۰۰ زخمی رسیده است.

۱ دیدگاه

  1. حتمن کرد سیه روز بوده اند.کردهای ترکیه و کردهای سوریه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب