خانواده «محمد امین امیری» و رویکرد غیرانسانی رسانه های وابسته به «پ ک ک»

  • ۲ سال قبل

بنگاه های خبری متعدد «پ ک ک» از اعضای کشته شده خود همواره سال ها پس از مرگشان خبر میدهند! و البته که با توجه به مواردی که پیشتر شاهد آن بودیم اصلا نمیتوان به صحت اطلاعات مندرج در اخبار آن مبنی بر زمان و مکان کشته شدن اعضایشان اطمینان داشت.

به کرات دیده شده که آنها اسامی و تصاویر اعضایی را که کشته شده اعلام کرده اند، اشتباه بوده است.

همچنین مواردی را شاهد بودیم که رسانه هایشان افرادی را جزو کشته شده های خود اعلام کردند، اما بعدها تصاویر یا خبرهایی از آن فرد/افراد منتشر می شود که دال بر زنده بودن آنها دارد!

بنابراین، نسبت به ادعاها و اخبار منتشر شده از سوی رسانه های «پ ک ک» همواره باید شک و تردید داشت و البته رویکرد غیرانسانی آنها که توامان بازی با روح و روان خانواده های عضو نیز هست را محکوم و مذموم شمرد.

بار سنگین مشکلات متعددی که متعاقب از دست دادن فرزندانشان متحمل این خانواده ها میشود بعضا به فروپاشی و نابودی کامل برخی از آن خانواده ها منجر می شود.

آنطور که پدر «محمد امین امیری» در گفتگویی با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران مطرح کرده، «زمانی که پسرم ناپدید شد همه جا به دنبال او گشتیم به هر شهری که میشد سر میزدیم اصلا نمی دانستیم که کجاست و حتی فکرمان هم به سمت و سوی هیچ حزبی نمی‌رسید چون ابداً پسر من همچین شخصی نبود بخواهد عضو این گروه ها شود، باور کنید من همین الان هم نمی دانم آنها چه کسانی هستند و اصلاً چکار میکنند.»

وی در ادامه گفتگو به صورت تجربی بیان حقیقتی از رویه غیرانسانی رسانه های «پ ک ک» را دارد و می گوید: «چندین و چند سال گذشت و ما هیچ گونه خبری از پسرمان نداشتیم اما متاسفانه یک روز به ما خبر دادند که در کانال وابسته به پ.ک.ک اعلام کرده‌اند که فردی به نام محمد امین امیری که پسرم بود در سوریه کشته شده است!»

بله این تمام سهمی است که خانواده های کُرد ایرانی قربانی سیاست «کودک سرباز» توسط گروه های شبه نظامی مسلح کُردی دارند.

این گروه ها که در خاک اقلیم کردستان عراق مستقر هستند دائما نسبت به کُردهای ایرانی ایجاد مساله کرده و آنها را آزار و اذیت می کنند.

موارد متعددی از نمونه های «دزدی»، «فریب» و «اخاذی» از مردم و فعالین اقتصاد و کسب و کار در مناطق مرزی غرب کشور و شهرهای کردنشین وجود دارد که دیدبان حقوق بشر کردستان ایران هم به نوبه و سهم خود در قالب یک نهاد حقوق بشری تلاش کرده است تا جایی که امکان دارد نسبت به این اقدامات ناقض حقوق بشری از سوی گروه های کُرد مسلح ایرانی مستقر در خاک اقلیم کردستان عراق بپردازد.

علاوه بر آشکار سازی این قبیل اقدامات گروه های شبه نظامی فوق، کمک به خانواده های قربانی سیاست و رویکرد استفاده از افراد کمتر از ۱۸ سال در قالب «کودک سرباز» نیز از دیگر اقدامات دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در این راستا به حساب می آید.

به هرحال، مکررا این نکته را بیان کرده ایم که رسانه های وابسته به «پ ک ک» تلاش می کنند حقایق و واقعیات را تحریف کرده و خود را بری از هرگونه نقض و اشتباهی نمایش دهند!

داستان زندگی خانواده «محمد امین امیری» به روشنی بیانگر این نکته است که رهبران اروپا نشین پژاک رنگ و طعم تلخ غم، اندوه و سیاهی را برای مردم کُرد ایرانی به ارمغان آورده اند.

پدر «محمد امین امیری» در بخش دیگری از گفتگو به اقدام ناقض حقوق بشری پژاک در قبال اعلان کشته شدن فرزندش اشاره می کند و می گوید: «این چه عدالتی است که چندین و چند سال فرزند یک خانواده را اسیر خود کنند و در نهایت تنها خبر مرگ او را اعلام کنند؟»

امیدواریم هرچه زودتر مجامع حقوق بشری داخلی و بین المللی، اصحاب رسانه، فعالین مجازی و البته مسئولین دولت ایران نسبت به رنج و درد خانواده های کُرد ایرانی واکنش و البته اقداماتی جدی و ملموس انجام دهند و اجازه ندهند که گروه های شبه نظامی فوق الذکر که در خاک اقلیم کردستان عراق مامن گزیدند، بیش از این آسیب های اقتصادی، روانی و اجتماعی به مردم مناطق مرزی غرب کشور و روستاهای کُردنشین ایران وارد آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب