یوروپل: تشدید حملات پ ک ک علیه مهاجران ترک

  • ۴ سال قبل

توضیح: «یورگن. و» یک جوان آلمانی است که بیش از سه سال در سوریه حضور داشته و در میان نیروهای شبه‌نظامی پ.ک.ک در شمال سوریه موسوم به ی.پ.گ زندگی کرده است. او به واسطه توانایی‌هایش به یکی از مقامات ارشد شاخه خارجی‌های «ی.پ.گ» تبدیل شد و این یادداشت را بصورت اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران ارسال است. یورگن قبل از حضور در سوریه یک فعال چپ آنارشیست بود، ولی اکنون یک فعال حقوق بشر است. او اکنون در آلمان زندگی می‌کند.

یوروپل، پلیس اتحادیه اروپا، در آخرین گزارش خود می‌گوید پ.ک.ک در «اقدامی انتقامی» از عملیات ضدتروریستی ترکیه در مناطق عفرین، سرکانیه و تل‌ابیض جنایات خود را در طی سال گذشته افزایش داده است. پلیس اتحادیه اروپا گزارش می‌کند پ.ک.ک حملات علیه مراکز ترکیه در آلمان را تشدید نموده است. پلیس اتحادیه اروپا در «گزارش نمودار و وضعیت تروریسم در سال 2019» که در سایت آن منتشر شده است، می‌نویسد: «در آلمان، افزایش قابل توجه حملات علیه مراکز ترکیه (انجمن، مسجد، مغازه و غیره) صورت گرفته است».

این گزارش خاطرنشان ساخت حملات در آلمان «اقدامی انتقامی» از عملیات ضدتروریستی ترکیه در مناطق عفرین بود و بر تقویت روابط چپ افراطی و پ.ک.ک تاکید کرده است. پ.ک.ک – که در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد – در طی بیش از سی سال جنگ مسلحانه مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از جمله کودکان و زنان است.

همچنین، این گزارش با اشاره به تامین مالی این گروه تروریستی، می نویسد «این تروریست‌ها با تاسیس سازمان‌های غیرانتفاعی به جمع‌آوری پول از جامعه مسلمان برای اهداف تروریستی ادامه می‌دهند». گزارش در ادامه می‌نویسد تروریست‌ها و حامیانشان از حق عضویت، فروش نشریات و کمپین‌های جمع آوری کمک نقدی، پول دریافت می‌کنند.

همچنین، طبق این گزارش، پ.ک.ک برای ی.پ.گ./پ.ی.د.، شاخه‌های خود در سوریه، «حمایت مالی و لجیستیکی» تامین می‌کند. این گزارش خاطرنشان می‌کند اعضای پ.ک.ک درگیر جنایات سازمان‌یافته، قاچاق و تجارت مواد مخدر، قاچاق مهاجران و پولشویی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب