یادداشت اختصاصی| آشفتگی، نابودی ساختار و انتظار برای مرگ؛ حکایت این روزهای اعضای پ.ک.ک/ پژاک

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای ارشد پژاک که اخیرا از پژاک جدا شده و خود را تحویل نیروهای پارتی (حزب دموکرات کردستان عراق) داده است در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، ضمن تشریح وضعیت پژاک و پ.ک.ک، از اسفناک‌ترین روزها برای وضعیت فعلی این گروه شبه‌نظامی یاد کرده است.

متن این یادداشت مهم به شرح زیر است:

«بمباران مواضع نیروهای پژاک در مناطق مختلف اقلیم با شدت بسیار زیادی انجام می‌شود و برخی از مقرهای زمستانی که توسط گریلاهای پژاک احداث شده است تخریب شده و تعدادی از گریلاها نیز کشته شده‌اند. همچنین درگیری گسترده‌ای در اطراف منطقه گوشینه و تپه هاوار اتفاق افتاده است که این حملات را نیروهای پیشمرگه پارتی انجام می‌دهند.

تعداد زیادی از گریلاها به این نتیجه رسیده‌اند ادامه حضورشان در میان گریلاها ممکن نیست و برای حفظ جان خود از صفوف گریلا خارج شده‌اند و اغلب به پارتی پیوسته‌اند. همین طور ارتش ترکیه در مناطق مرزی ایران با کردستان عراق به‌خصوص منطقه گوشینه و تپه روسه از طریق حملات پهبادی بسیاری از مقرهای گریلاها را بمباران کرده است.

پ.ک.ک توان مقابله با حملات گسترده پارتی و ترکیه را ندارد و حلقه محاصره آنها بسیار تنگ شده است. مشکل اصلی اکنون این است که با ورود فصل سرما و ضرباتی که وارد شده است بسیاری از آذوقه زمستانی گریلاها از بین رفته است و عملا امکان حضور زمستانی تقریبا غیرممکن شده است.

 

بیشتر یخوانید:

مقاله تحلیلی| پ.ک.ک برای بقا به اعضای پژاک وابسته شده است

 

فرماندهان پ.ک.ک و پژاک از کوه‌ها خارج شده و برخی به سوریه رفته‌اند که این فرار آشکار موجب ناراحتی بسیاری در بین گریلاها شده است و گریلاها نسبت به عدم حضور سیامند معینی در قندیل اعتراض دارند و می‌گویند رئیس پژاک در اروپا نشسته و به بازی‌های رسانه‌ای مشغول است و نمی‌داند چه بلایی بر سر گریلاها می‌آید.

سایر گروه‌های مسلح کردی نیز چنان مشغول زندگی خود شده‌اند که اصلا برایشان مهم نیست این ماجراجویی‌های احمقانه فقط به مرگ جوانان کرد ختم می‌شود. الان عمده نیروهای پژاک به مناطق درگیری با ارتش ترکیه فرستاده شده و حتی جلوتر از گریلاهای HPG سازماندهی شده‌اند.

من تصور می‌کنم پ.ک.ک می‌خواهد از شر پژاک خلاص شود چون این نوع آرایش نظامی فقط به این معنا است. مسئله مهم دیگر این است که کردهای ایران در پژاک جز رده‌های فرماندهی قرار ندارند و نفرات HPG فرماندهی را به عهده گرفته‌اند. همین امر نیز باعث نارضایتی اعضای پژاک شده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب